Skip to main content
Antwoord

Port forwarding NAS instellen op KPN Box 12

• November 19, 2025
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

KPN geef geen ondersteuning op port forwarding. Ik wil voor de cloud op mijn NAS twee poorten open zetten weet iemand hier hoe dat moet?

firmware: V12.C.25.06.06 Box 12b

Beste antwoord door Vulpen

Hoi MarcelXL,

De Kennisbank heeft een handleiding voor vele modem instellingen en zo ook voor de 12.

Let wel dat het “Gaten prikken” in je firewall/router wel de beveiliging van je netwerk naar beneden haalt en je dus wel goed moet weten wat je doet. 

ttps://community.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2Dmet%2Dkpn%2Dsoftware%2D171/modems%2Dmet%2Dkpn%2Dsoftware%2Dwebinterface%2Den%2Dinstellingen%2D593707

10 reacties

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Hoi MarcelXL,

De Kennisbank heeft een handleiding voor vele modem instellingen en zo ook voor de 12.

Let wel dat het “Gaten prikken” in je firewall/router wel de beveiliging van je netwerk naar beneden haalt en je dus wel goed moet weten wat je doet. 

ttps://community.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2Dmet%2Dkpn%2Dsoftware%2D171/modems%2Dmet%2Dkpn%2Dsoftware%2Dwebinterface%2Den%2Dinstellingen%2D593707

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 19, 2025

Bedankt dat je mij zo goed help, het is mij gelukt het werk weer.

Bedankt

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hi ​@Marcelxl. Waar we het kunnen, geven we zeker ondersteuning. 

Mooi ook om te zien, door collega ​@Vulpen hoef ik bijna niets meer te doen. Dank!😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Persoonlijk vindt ik dat kpn betere service kan geven, kreeg via xs4all altijd juiste ondersteuning sinds de overnamen is het bergafwaarts gegaan. Ik denk serieus over overstappen Ziggo of oddido zijn goedkoper met hogere snelheid

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 22, 2025

Persoonlijk vindt ik dat kpn betere service kan geven, kreeg via xs4all altijd juiste ondersteuning sinds de overnamen is het bergafwaarts gegaan. Ik denk serieus over overstappen Ziggo of oddido zijn goedkoper met hogere snelheid

Maar ook betere service?

• November 22, 2025

Bij Ziggo is de upload in ieder geval veel lager dan bij KPN op glasvezel. 

En bij Odido kost 1 gbit 55 euro na de kortingsperiode. Bij KPN € 52,50 dacht ik.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

En bij Odido kost 1 gbit 55 euro na de kortingsperiode. Bij KPN € 52,50 dacht ik.

Kosten per maand voor periode 2 jaren

Odido (30*12 + 55*12) / 24 = 42,50/maand

KPN (25 + 35*12 + 52,5*12) / 24 = 44,79/maand

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Beste alle,

Zoals ik eerder opmerkte service van kpn is slecht, geen ondersteuning bij port forwarding, deed xs4all eerst wel. Dan voor wat betreft de snelheid kpn 100mbps 45 euro hier.

Odido 300mbps kost 25 euro.

Ziggo 400mbps 67euro.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 22, 2025

Beste alle,

Zoals ik eerder opmerkte service van kpn is slecht, geen ondersteuning bij port forwarding, deed xs4all eerst wel. Dan voor wat betreft de snelheid kpn 100mbps 45 euro hier.

Odido 300mbps kost 25 euro.

Ziggo 400mbps 67euro.

Probeer de service bij Ziggo eens zou ik zeggen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 25, 2025

Voor welke provider je kiest is afhankelijk van de persoonlijke situatie, denk aan de geboden diensten en producten, zenders, randapparatuur, noem maar op. Iedereen kan daar zelf een keuze in maken. Uiteraard streven wij ernaar om een uitstekende service te bieden. 

Ik haak ook graag in over deze community waar klanten elkaar helpen en waar moderators waar nodig ook aanwezig zijn. Ik plaats hier ook voor andere meelezers een uitleg over de community en onze huisregels, volg de links hieronder.