Skip to main content

Hallo!

 

Ik heb vandaag een klant geholpen met het ingebruiknemen van een nieuwe KPN verbinding (Een MKB).

Hierbij heb ik geprobeerd om via port forwarding de webpagina van hun camera recorder (van de security cams) van buitenaf beschikbaar te maken. Dit werkte echter niet. Ook niet als ik protocol op alleen TCP zet, of de externe poort ook op 80 zet. Als ik een port check uitvoer staan de externe poorten die ik instel nog steeds als dicht aangegeven.

Ook heb ik geprobeerd de router van buitenaf bereikbaar te maken via de Remote Access functie. Helaas lijkt dat ook niet te werken, ondanks dat ik IP adres 0.0.0.0/0 heb ingevuld, wat zou moeten betekenen dat de remote access voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn.

De KPN Box 12 is sinds de instellingen zijn gemaakt meerdere keren herstart, en ook het glasvezel kastje is herstart, maar zowel de port forward als remote access willen niet werken. Iemand enig idee waar het mis gaat?

 

Hoi @VanCuiperen . Welkom op het forum.

Heb je ook geprobeerd om UPnP aan te zetten? Moderne apparaten vinden vaak zelf hun weg wel.  


Remote Acces kunt u wel vergeten volgens mij. De KPN Box heeft die functie niet. En dat via een poort forwarding mogelijk maken word volgens mij geblokkeerd. 

U heeft als subnet "192.168.100."? Klopt dat? Heeft u dat aangepast in de KPN Box? Kon dat? Bij de normale particuliere abonnementen kan dat niet namelijk...


Het gaat hier om een zakelijke KPN EEN MKB verbinding, dus ik geloof graag dat de KPN Box 12 die wij gekregen hebben qua instellingen afwijkt van wat je bij een thuis-verbinding krijgt.

 

UPnP heb ik qua setting wel zien staan, maar nog niet geprobeerd, dat zal ik eens proberen.

 

Wat de remote access functie betreft: buiten het feit dat het dus niet werkt zou het wel moeten werken, want anders zou KPN de optie toch niet zo duidelijk vermelden? Screenshot uit de handleiding: