Ik heb al een paar maanden problemen met port forwarding en UPnP op KPN Box 12 met firmware V12.C.24.05.08. De ene keer werkt het wel, dan weer niet. Er is geen peil op te trekken. Ook als het modem aangeeft dat een UPnP forward actief is, werkt het niet altijd. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn PC lag, mede omdat het (achteraf gezien) bij toeval een keer ging werken nadat ik alle firewall en netwerkinstellingen had gereset en ik aanvankelijk dacht dat mijn NAS dit probleem niet had, wat niet waar bleek. Ik heb de port forwards niet vaak nodig, dus ik heb het lange tijd maar laten zitten. Maar ik heb het al een paar keer wel nodig gehad en dan krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat. Gisteren werkte het opeens weer nadat ik het modem aan en uit had gezet, maar eerder heb ik dat ook al talloze keren tevergeefs geprobeerd. Ik heb verschillende suggesties van internet geprobeerd, alle port forwards gewist en weer toegevoegd, * invullen voor externe IPs, specifiek extern IP invullen activeren en weer wissen, etc., maar het wispelturige functioneren blijft. Mijn conclusie is dat het probleem wordt veroorzaakt door het modem.
Â
Ik heb hier jarenlang nooit last van gehad met hetzelfde modem en heb geen idee of het is ontstaan na een software update, maar het zou wel fijn zijn als KPN dit zou oplossen.