Een aantal weken/maanden geleden heb ik een port forwarding ingesteld. Dit werkte destijds vlekkeloos. Echter is om onbekende redenen spontaan de poort gesloten. Ik probeer nu op dezelfde wijze de poort weer open te zetten echter blijkt dit niet meer te werken. Dit probleem speelt ook met andere poorten. Geen enkele poort welke ik probeer lijkt te werken.

Teven heb ik de veel genoemde mogelijke oplossing hier uit het forum al toegpast:
- Kabel van glaskast ontkoppelen, modem resetten, port forwarding instellen en weer aanlsuiten op de glaskast.
- Fabrieksinstellingen teurg gezet en hierna opnieuw alles ingesteld.
- Bridge modus router welke ik gebruik tussen het netwerk uit halen.
Ik heb de supportlijn van KPN gebeld omtrent dit probleem, hun geven echter aan dat er recent een aantal firmware updates zijn geweest voor de V10a waardoor misschien poorten dicht zijn gezet, echter kon hij mij ook niet vertellen welke poorten dit waren en dat het te maken had met veiligheid…
Zelf werk ik in de IT en weet ik wel door voor en nadelen van een poort open zetten, echter zou het niet moeten kunnen dat KPN voor mij bepaald of wel of geen port forwarding mag instellen lijkt mij?
Als dat het geval is kan de optie net zo goed uit de router worden verwijderd denk ik… dan wordt het wat nutteloos…
Iemand die hetzelfde probleem ervaart?