Skip to main content

Ik ervaar hetzelfde probleem, hier al een oplossing voor gevonden?

Elke scanner online ook geprobeerd maar zeggen allemaal offline.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Welke softwareversie draait er op de v12?


SGEJ1000060E.

 

 


Die versie had een aantal problemen. Een ervan was dat port forwards in de 10000 of hoger niet doorkwamen. Weet niet of dit hier van toepassing is. 

Deze softwareversie staat stil in ontwikkeling bij KPN. Oplossing is doorstomen naar de nieuwe generatie software voor dit apparaat die met versienummers werkt beginnend met V12.C23.xx.xx . De huidige versie is nu V12.C.23.15.06


Zojuist opnieuw geprobeerd met een lager poort, (installatie Wireguard opnieuw gedaan en poort aangepast) maar werkt ook niet.

 

Tevens lijkt deze modem snel overstuur te zijn. Bij het aansluiten van een accespoint knalt het hele netwerk eruit. PC's die bedraad aangesloten zijn op het modem hebben geen communicatie met elkaar (pc kan modem niet pingen). Na het loskoppelen van het AP begint de Modem langszaam weer z'n werkt te doen. Heel bijzonder.. en nee DHCP stond niet aan. Misschien topic waardig voor een andere thread.

 


Beste @Devrieser, welkom! het klopt helemaal wat BruisTablet zegt. We zetten momenteel alle klanten (zonder Experia Wifi of SuperWifi 1) in batches om naar de nieuwe software. Ik adviseer je dat toch af te wachten. Voor de zekerheid stuur ik nog even een artikel mee over portforwarding. Zo kan je checken of alles inderdaad goed ingesteld is. 

 


Bedankt voor je reactie Marcia,

Wanneer kan ik die update verwachten? Ik zie dat die post al 7 maanden oud is. Kan me niet voorstellen dat het zo lang duurt om het uit te rollen bij klanten. Kan dit niet handmatig gedaan worden?


Ik durf dat helaas niet te zeggen! We doen dit in batches en daar gaat inderdaad wat tijd overheen. We willen graag dat de overgang soepel verloopt en monitoren alles goed. 


Ik ben zojuist overgezet naar een nieuwere versie voor mijn Box 12. (V12.C.24.05.08)

Helaas lijkt port forward nog niet te werken. Niet met mijn VPN, maar ook via open port testers online krijg ik het niet voor elkaar om de poort open te zetten. Is dit nog een bug of moet ik ergens anders nog settings aanzetten.


Kan er eens een screenshot komen om te verduidelijken wat er precies wordt ingesteld?


 


Ziet er prima uit. Is het 100% zeker dat er een werkende vpn applicatiesys achter de 192.168.2.50 zit? Als snelle check. Als de 192.168.2.50 bij ipv4 DMZ wordt ingevoerd werkt het dan wel? Puur om even te testen.


Wat stom… M'n VPN draait daar niet op. Thanks Bruis het is opgelost.

Na het invullen van het IP adres waar mijn VPN opdraait werkt ie.


Reageer