Skip to main content

Goedemorgen,

 

Net een medewerker van de helpdesk aan de lijn gehad en die verwees mij naar het forum. Sinds een aantal maanden werken mijn port forwards in mijn Experiabox niet meer. En ik begin me er nu dusdanig aan te ergeren dat mijn VPN en SSH tunnels niet meer werken

Ik heb een dubbel NAT configuratie met VPN router met daarachter een linux machine. Wat ik voorheen had was alle port forwards naar mijn 2e router toe die op een ander subnet zit, en deze 2e router forward naar mijn Linux machine. Echter een aantal updates geleden stopte dit ineens met werken.

 

Om uit te sluiten dat het probleem in mijn VPN router zit heb ik nu een andere Linux machine rechtstreeks op mijn experiabox aangesloten met de portforward daarnaartoe en zelfs dan gebeurd er niks en wordt de verbinding geweigerd. Tevens om te testen staat de experiabox firewall op laag om uit te sluiten dat de firewall hem bounced

 

Iemand die mij kan helpen en een oplossing heeft voor het probleem?

 

PS. Ik ben al terug gegaan naar fabrieksinstellingen en heb hem aan en uit gezet.

 

 

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @WarkDizard :

 


Dat is precies de handleiding die ik gevolgd heb destijds.


Hoi @WarkDizard, heb je een KPN Box 12 met de KPN software? Voor de KPN Box 12 is dat softwareversie V12.C.24.05.08. In dat geval kun je de instructies voor port forwarding hier vinden: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Je kunt kijken of het wel lukt als je de huidige instellingen eruit haalt en alles er opnieuw inzet.


Hallo Denise,

 

Ja ik gebruik een KPN box 12 met firmware V12.C.24.05.08.

 

  1. Ik ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen.
  2. Heb mijn Linux machine een fixed IP gegeven met DHCP.

     

  3. Heb de Port forward ingesteld:
  4. Als ik direct een SSH sessie open naar 192.168.2.1 krijg ik meteen login scherm, als ik SSH sessie open naar mijn publieke IP adress gebeurd er niks en wordt mijn port dus niet geforward. Dit is precies het probleem. Iets houdt het tegen in de modem of al ergens voor het uberhaubt bij mijn modem aankomt.

Het heeft tot voor een tijd terug altijd gewoon gewerkt, maar na een update aan mijn modem niet meer. Ik heb het vervolgens ook nooit meer aan de praat gekregen.

 


Ook hier is port-forwarding weer 95% kapot.  Het is zeer irritant dat dit opeens stopt met werken na een upgrade of iets dergelijks, zeker als je niet thuis bent om het te “fixen”.

 

Ik heb geen zin meer om telkens mijn router helemaal opnieuw in te stellen.

Is er geen mogelijkheid alleen de port-forwarding regels te resetten?

De router telkens fixen terwijl de familie TV zit te kijken wordt ook niet erg gewaardeerd.
Zeer teleurstellend, zeg maar gerust K met P.

 


Het zou gewoon moeten werken, dus het is echt even zoeken waarom het bij jou niet lukt.

Is het de overgang naar de KPN Software geweest die voor problemen zorgt, of heeft het al wel eerder gewerkt op de nieuwe KPN Software?

Indien het met de overgang kapot is gegaan, dan raad ik je nogmaals een reset aan. Plus dan de cookies verwijderen en cache legen van de browser die je gebruikt om in te loggen op het modem. Ook raad ik je aan dan je eigen apparatuur te resetten.

Hopelijk werkt het hierna wel.


Hoi @Denise van KPN ,

 

Ik ben zojuist weer terug gegaan naar fabrieksinstellingen en deze keer dezelfde instellingen nogmaals gedaan in microsoft edge. Deze browser gebruik ik nooit dus had een lege cache en geen cookie. De linux machine kan ik nu bereiken vanaf mijn publieke IP adres. Ik ga nu proberen te forwarden naar mijn 2e router en kijken of het dan ook weer werkt.

 

Bedankt voor de hulp.

 

PS. Het lijkt fout te gaan als je op huidige forward bewerkt, dat lijkt niet goed weggeschreven te worden en dit is op te lossen door de forward te verwijderen en opnieuw toe te voegen.


Fijn dat het gelukt is door het helemaal opnieuw in te stellen. :)


Reageer