Skip to main content

Sinds de update, werkt port fowarding niet meer. Nu heb ik de box gereset en alle instellingen er nieuw ingezet. Hij geeft aan dat bv port 443 geforward wordt, maar als ik een online tool gebruik om te kijken of mijn port open staat geeft hij aan dat dit niet het geval is. Het lijkt er dus op dat het apparaat de instellingen niet opslaat

Kan je een screendump van de port-forward laten zien @Wullumnie ? Draait er wel een service achter de opengestelde port? Anders zal de tool geen open port kunnen detecteren.

Ik heb onder andere home assistant draaien.  Ik gebruik portchecktool.com om te kijken of de porten van buiten op staan. Tot voor de update draaide alles prima. 

Okay ik heb het werkend gekregen. Ik heb de static IP toegevoegd en nu slikt hij het wel. Ik dacht altijd als ik 0.0.0.0 in vul dat dit voor alle interne IP geldig was. 

Ik dacht altijd als ik 0.0.0.0 in vul dat dit voor alle interne IP geldig was. 

Dat kan niet eens. Een poortforwarding kan altijd maar naar 1 ip verwijzen. 

daar ben ik achter gekomen. Hopelijk hoef ik de komende jaren ook niet weer met deze instellingen te spelen. De vorige keer was 3 jaar geleden en die kennis wil nog wel eens verloren gaan. Blijkt nu. 

Fijn dat je het werkend hebt gekregen @Wullumnie en bedankt dat je de oplossing met ons hebt gedeeld 🙂 . Dat is superhandig voor eventuele toekomstige meelezers! Welkom op de KPN Community en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.

Hoe is het jou gelukt om meerdere porten te zetten? Telkens wanneer ik een toevoegd vervangt het de oude. 
en wat moet ik zetten bij service ik ben in de war🥲

Hoi @Farly  als je een reeks wil aanmaken dan kan dat op de volgende wijze:

Moet/wil je meerdere poorten forwarden en deze zijn een reeks? Dan vul je in de Start-vakken het laagste poortnummer in, en in de Eind-vakken de hoogste. Het hele bereik van laag t/m hoog wordt dan geforward. 

Experia Box V10 Port Forwarding

Sinds de nieuwe update ziet het er anders uit ik heb die optie niet om meerdere te zetten

Ps: wat moet je uberhaupt bij service zetten 

Reageer