Heb je het dan over het interne IP-adres of over het doel IP-adres? Bij beide kan je inderdaad maar 1 invullen. Maar interne IP-adres kan je in principe leeg laten:
Internet IP adres laat je leeg. Hier hoef je alleen iets in te vullen als je wilt instellen dat je interne apparaat maar vanaf één ander IP adres te benaderen is. Bijvoorbeeld, als je een specifieke verbinding zou willen leggen tussen je werk en je thuiscomputer.Â
Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten
Ik heb het over de interne ip adressen. Heb iets op op 2 interne adressen draaien die beide beschikbaar moeten zijn van buitenaf.
Als ik de procedure volg is het geen probleem op nog een dingetje na. Ik kan de specifieke poort maar aan 1 ip adres koppelen klopt dit?
Ja natuurlijk klopt dit. Waarom zou je ook anders willen? Hoe heb je dat dan in gedachten hoe dat anders zou moeten werken?
Ik kan met mijn playstation portal 2 Playstation 5 devices kiezen vanuit buiten mijn netwerk met Wifi. Ik kan helaas maar 1 playstation 5 device koppelen aan een Forward rule op mijn KPN router of kan ik meerdere devices aan 1 forward rule koppelen?
Als ik bijv. 192.168.2.1/10 voor een reeks met ip adressen geeft de forwarding rule wel enabled aan maar pakt de waardes niet.
Een class A/10 reeks is waarschijnlijk te groot voor een provider router. Voor wat heb je 4 miljoenen adressen nodig?
IP Address: | 192.168.2.1 |
Network Address: | 192.128.0.0 |
Usable Host IP Range: | 192.128.0.1 - 192.191.255.254 |
Broadcast Address: | 192.191.255.255 |
Total Number of Hosts: | 4,194,304 |
Number of Usable Hosts: | 4,194,302 |
Subnet Mask: | 255.192.0.0 |
Wildcard Mask: | 0.63.255.255 |
IP Class: | A |
CIDR Notation: | /10 |
IP Type: | Private |
 |
Short: | 192.168.2.1 /10 |
Â
Â
Ik kan met mijn playstation portal 2 Playstation 5 devices kiezen vanuit buiten mijn netwerk met Wifi. Ik kan helaas maar 1 playstation 5 device koppelen aan een Forward rule op mijn KPN router of kan ik meerdere devices aan 1 forward rule koppelen?
Activeer gewoon UPnP. Dan hoef je geen poorten te forwarden. Dat gaat dan automatisch.
Maar als je het handmatig wilt doen en je hebt meerdere Playstations, dan zul je dus voor elke Playstation een andere poort moeten gebruiken. Meerdere Playstations op 1 poort kan gewoon niet.
Want dan heb je hetzelfde als meerdere dezelfde huisnummers in dezelfde straat. Als je 3 keer huisnummer 10 hebt en de postbode heeft een brief voor huisnummer 10, in welke brievenbus moet die de brief dan stoppen? Moet dan de postbode iene miene mutte doen? Dat word dan toch een zooitje?
Maar dan hebben we dus een beperking van oude naar nieuwe software. Want met de oude software werkte dit wel met meerdere devices naar buiten en nu niet meer. Hoe lossen we dit op als jullie mij een beperking op leggen d.m.v. de nieuwe software?
Â
UPnP werkt alleen als je intern op dezelfde wifi zit binnen je netwerk toch? Dit werkt niet als ik bijvoorbeeld bij de buren op de wifi zit en naar mijn playstation wil via de portal toch?
Maar dan hebben we dus een beperking van oude naar nieuwe software. Want met de oude software werkte dit wel met meerdere devices naar buiten en nu niet meer. Hoe lossen we dit op als jullie mij een beperking op leggen d.m.v. de nieuwe software?
Dit heeft niets te maken met de nieuwe firmware. Wat jij wil kan in geen enkele router. Google maar eens rond. Je vind op verschillende forums dezelfde vraag en overal dezelfde verklaring: elke poort kan maar naar 1 apparaat geforward worden. Niet naar meerdere.
UPnP werkt alleen als je intern op dezelfde wifi zit binnen je netwerk toch? Dit werkt niet als ik bijvoorbeeld bij de buren op de wifi zit en naar mijn playstation wil via de portal toch?
Uiteraard. Logisch toch? Dat geldt toch voor poortforwarding ook? Je buren zouden dan ook UPnP aan moeten hebben staan.
ik had nog wel een vraag niet wat betreft deze topic maar over de weergaves van de router in firefox, chrome en edge. Vaak werkt deze niet goed en zie je niet alles juist in beeld. Opties met drop down zijn niet allemaal te zien of niet alles is zichtbaar op de pagina’s. Is hier iets van bekend en een workaround/oplossing voor?
Â
​@Ferry Rosenbrand Je moet in browser uitzoomen dan kan je alles zien.