Skip to main content

Hoi, i had al eerder een port open gemaakt in de router een tijdje geleden en werkt nu niet meer met een andere port. Als ik dus het IPv4 ping dan krijg ik geen return ‘’port closed’’. Ook al heb ik exact hetzelfde gedaan alleen een ander port. Windows firewall rule aangemaakt. Ik heb het ook op mijn tweede computer gedaan, zelfde verhaal. Daarna de stroom van the router af en nog steeds niks. Het lijkt er op dat de Router de settings niet opslaat of zo iets. Iemand enig idee wat het kan wezen?

Ik heb hetzelfde probleem. Erg vervelend, vanavond ga ik even verder testen maar sinds die update van het modem krijg ik het niet meer aan de praat. 


Hi @jbkappirossi! Wil je wat meer laten weten over de situatie? Welke Experia Box je hebt bijvoorbeeld?

Wil je ook eens kijken of de instellingen bewaard blijven als je het modem niet herstart en een tijdje laat draaien?


Hi @jbkappirossi! Wil je wat meer laten weten over de situatie? Welke Experia Box je hebt bijvoorbeeld?

Wil je ook eens kijken of de instellingen bewaard blijven als je het modem niet herstart en een tijdje laat draaien?

 Hoi, we hebben een H369A router, v10 volgensmij, met V1.01.00T04.0 firmware.

Ik will een port open zetten zodat ik met mijn collega’s samen ergens aan kan werken.

Om een poort open te zetten maak ik eerst een applicatie configuratie aan, daarna voeg ik mijn locale IPv4 adress toe, zodat de router het signaal door kan sturen naar mijn PC. Dan op Home pagina van de router voeg ik het voorheen aangemaakte profiel toe. Daarna maak ik een windows firewall rule aan. Ik kijk dan als mijn poort open is via deze link, maar er komt niks door. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ 

1

2

 


Nu is me wel opgevallen dat er andere apparaten zijn welke een statische IP hebben en ik had gelezen dat dit gewenst is als je iets host op je PC? Nu vraag ik me af of ik dit ergens kan instellen?

 


Hi @jbkappirossi! Excuus dat reactie even is uitgebleven. Reden hiervoor is onder andere dat het buiten de ondersteuning valt. Dat maakt dat het lastig is voor mij om je hier de juiste informatie over te geven. 

Wel hebben we een aantal forumgebruikers die hier het fijnere van weten. Misschien dat die even een blik willen werpen. 

@wjb, @Nick83, mag ik jullie expertise vragen?


Hallo @jbkappirossi 

 

Wat ik mis in je verhaal is het vastzetten van het IP adres van de PC via een DHCP binding, dat is nodig bij portforwarding, je kan hier vinden hoe je dat instelt:

 


Kan je een screenshot plaatsen van de app "Test"?

Heb je ook een DHCP binding gemaakt voor dat apparaat zodat het IP adres niet zal wijzigen?

Staat de firewall inkomend open voor die poort(en)?


Kan je een screenshot plaatsen van de app "Test"?

Heb je ook een DHCP binding gemaakt voor dat apparaat zodat het IP adres niet zal wijzigen?

Staat de firewall inkomend open voor die poort(en)?

Hoi, bedankt voor de hulp.
 


Ik weet niet goed wat je bedoelt met de tweede vraag?
Ja, ik heb zowel in als uitgaande rule aangemaakt om te testen.​​​


Hallo @jbkappirossi 

 

Wat ik mis in je verhaal is het vastzetten van het IP adres van de PC via een DHCP binding, dat is nodig bij portforwarding, je kan hier vinden hoe je dat instelt:

 

Hoi, bedankt. Ja dat klopt, ik weet niet echt genoeg om maarzo dingen te veranderen in mijn router. Ik had het al eerder gedaan met mijn andere computer, maar dat liep vrij gemakklijk. Poorten open, rule maken en klaar.


Je kunt natuurlijk niet willekeurige poortnummers gebruiken immers er moet op die PC ook een service luisteren naar die poort.

Luistert er bij jou een service naar TCP Poort 1234 of naar UDP poort 1234?

Wat wil je van buitenaf kunnen bereiken op de PC?


Je kunt natuurlijk niet willekeurige poortnummers gebruiken immers er moet op die PC ook een service luisteren naar die poort.

Luistert er bij jou een service naar TCP Poort 1234 of naar UDP poort 1234?

Wat wil je van buitenaf kunnen bereiken op de PC?

 

Goedenmorgen. Niet naar 1234 dit is een test config die ik even gouw had aangemaakt om te laten zien hier hoe ik het deed. Ik weet namelijk niet of het verstandig is om het daad werkelijke poort nummer welke ik gebruik hier op het forum weer te geven? Maar het is voor perforce source controll en Unreal engine. Op mijn andere computer draait perforce al een jaar en kan ik de poort gewoon pingen en zien dat deze open staat. Ik gok dat dit met de installatie van Perforce zelf gebeurd is, welke de poort open heeft gezet op die PC? want als ik zelf een rule in de fire wall aanmaak op een andere poort, op beide PCs dan komt er niks door.

 

Het werkte wel gelijk op mijn maat zijn PC, maar die vertelde mij ook dat hij voor een statische IP betaalde. 


Dit is waar we mee bezig zijn. https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/ProductionPipelines/MultiUserEditing/Overview/

 

Je kunt dus letterlijk in realtime tegelijk aan een game werken met source controll. Als of je een online spel speelt. Je kunt elkaar zien rondvliegen, als ik dus iets verander op de map dan wordt dit in realtime geupdate, zodat mijn maat het ook gelijk ziet.


Die service loopt dus blijkbaar via UDP poort 6666 en UDP kan je niet controleren via online port checkers. Als jij bij alle vier de poorten 6666 ingevuld hebt en protocol op UDP hebt staan dan zou het dus moeten werken. Uiteraard moet ook de firewall op die PC inkomend open staan voor UDP poort 6666. Je kunt elke poort overigens maar naar één apparaat op jouw LAN forwarden.


Ik ga het morgen nog een keer proberen en dan laat ik het weten!