Skip to main content
Beantwoord

Portforwarding werkt niet meer na update KPN modem

• January 22, 2026
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Beste mensen, 

Mijn oude KPN Experiabox v10 was kapot en is vervangen door een v12 Box. Echter werkt op dit moment mijn thuis server niet meer en is deze ook niet meer bereikbaar op het externe ip: ****

Ik draai thuis een XEN server en een bridge voor mijn virtuele machines, helaas zijn deze dus niet meer bereikbaar en hebben geen internetverbinding of een ip. Voor vervangen van het modem was de virtuele machine bereikbaar via 192.168.2.10 en werkte de portforwarding nog. Nu krijg ik een melding op het scherm met deze site is niet bereikbaar, zowel HTTP als SSH is niet mogelijk met de thuis server. 

De virtual machine blijft onbereikbaar. 

Wellicht dat er iemand een idee  ​heeft?​​

Admin: IP-adres verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo en direct ook welkom hier op de KPN Community ​@Zwollywood0038. De Box 12 zal vermoedelijk door de update, nu beschikken over de KPN software. Er is een kennisbankartikel beschikbaar over hoe je UPNP en poorten kunt openzetten op de Box 12: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten | KPN Community

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Hallo en direct ook welkom hier op de KPN Community ​@Zwollywood0038. De Box 12 zal vermoedelijk door de update, nu beschikken over de KPN software. Er is een kennisbankartikel beschikbaar over hoe je UPNP en poorten kunt openzetten op de Box 12: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten | KPN Community