Skip to main content

Ik heb zojuist mijn nieuwe Box 14 modem ontvangen.

Alles weer aangesloten, Wifi werkt prima, dus alles doet het.

 

Maar; het lampje Power blijft rood gekleurd branden, wat duidt op een gefaalde zelftest.
Komt dit vanzelf goed wanneer mijn nieuwe abonnement helemaal is doorgevoerd of wat kan ik hieraan doen? Uit- en aanzetten werkt voor nu in elk geval niet.



foto even ‘gepikt’ van @Indodraakje , zo ziet mijn Box 14 er dus ook uit. Herstart geprobeerd maar helpt niet. KPN gebeld, zij geven aan dat alles goed werkt bij uitmeten en misschien het lampje alsnog groen gaat worden over een paar dagen. Daar heb ik eerlijk gezegd een hard hoofd in. 
 

KPN, wat is hier aan de hand??


op welke firmware versie draait de Box 14?


op welke firmware versie draait de Box 14?

 


dat is inderdaad wel de laatst beschikbare firmware voor de Box14. 

het lijkt op een bug te zijn in de firmware waardoor het lampje oranje brand terwijl deze eigenlijk groen zou moeten zijn.  heb het zelf ook al mee gemaakt dat het lampje oranje blijft branden terwijl alle diensten wel gewoon netjes werken.


dat is inderdaad wel de laatst beschikbare firmware voor de Box14. 

het lijkt op een bug te zijn in de firmware waardoor het lampje oranje brand terwijl deze eigenlijk groen zou moeten zijn.  heb het zelf ook al mee gemaakt dat het lampje oranje blijft branden terwijl alle diensten wel gewoon netjes werken.

Dan laat ik het gewoon fijn zoals het is. 
Alles werkt inderdaad, behalve mijn 2e Superwifi. 
 

ik heb beide punten eerst netjes met een netwerkkabel aangesloten op het modem tot de lampjes groen bleven branden. Het eerste punt losgekoppeld en op 1e verdieping geplaatst, die heeft een aardig bereik. Het 2e punt staat op zolder en die blijft rood. Wordt ook niet herkend. Die ga ik morgen nog een keer resetten en opnieuw koppelen. 
 

ik heb begrepen dat sinds de Box 12 er geen Superwifi meer aan het modem hoeft te hangen en dat ze dus draadloos te gebruiken zijn. Dat lijkt te werken, maar dus nog niet helemaal optimaal. 


Heb hetzelfde probleem. Oranje licht blijft branden. Kpn heeft een doormeting gedaan , maar stuurt toch een monteur naar me toe. Denken dat er iets mis met de modem box 14

Dus toch wel meerdere die probleempjes ervaren met de box 14 helaas


@Wzawzdb48 wanneer is je afspraak? koppel je de bevindingen terug? alvast dank!


Ik zal maandag een terugkoppeling geven. Fijn weekend

Edit: bij mij werkt trouwens het internet niet...


@Wzawzdb48 wanneer is je afspraak? koppel je de bevindingen terug? alvast dank!

De monteur is geweest. Bleek dat het Nt kastje een oudere versie was waar veel problemen mee waren. Heeft nu een Nokia kastje geplaatst , en nu doet de modem het wel , echter ook hier blijft wel het oranje lampje branden. de monteur vermoed dat er binnen kort wel een update komt op de modem , en dat dan het lampje groen zal zijn


Bij mij heeft KPN inmiddels een update van het modem gedaan en het power lampje brandt nu weer groen