Skip to main content
Antwoord

Powerlampje van Box 12 brandt rood, modem maakt geen verbinding

• November 12, 2025
  • 9 reacties
  • 124 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Tot eergisteren was alles nog in orde….

Ik heb sinds twee jaar de KPN Box 12b.
Nu is er het probleem dat de modem geen verbinding meer maakt. Het stroomlampje brandt rood.
Soms worden de lampjes groen, maar dan gaan de stroomlampjes weer continu rood branden.
We hebben al geprobeerd een andere modem aan te sluiten, die werkt wel, maar maakt ook geen Internetverbinding.
Omdat ik geen Nederlands telefoonnummer heb, kan ik niet inloggen op de MijnKPN-app.
Wat kan ik doen om een monteur te laten komen om dit te bekijken?
Excuses voor mijn slechte Nederlands, ik schrijf met een vertaler. 

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@CarolaHaze 53 welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denken we graag even mee. Dat is natuurlijk een vervelende situatie zeg, ik deel het vermoeden van ​@Lvd91 en ik denk dat het modem dan defect is. Even spanningsloos maken en daarna resetten kan helpen. Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Heb je al meer duidelijkheid? 

Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan weten! 

9 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Hi ​@CarolaHaze 53 ,

Welk ander type modem heb je precies geprobeerd? 

Het lijkt in ieder geval erop dat de Box 12 defect is en vervangen moet worden. Heb je al wel geprobeerd de Box 12 een minuutje stroomloos te maken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 12, 2025

Deze

Ja, dat heb ik gedaan, maar het resultaat is altijd hetzelfde.
Een vriend die bij Telekom in Duitsland werkt, zegt dat het ook aan een defecte aansluitdoos kan liggen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

@CarolaHaze 53 

Het modem van je foto is van Odido/ T-mobile , vandaar dat er geen verbinding is. KPN gebruikt namelijk andere instellingen. Hij lijkt wel een verbinding op te bouwen dus dat is goed nieuws, waarschijnlijk is echt puur je Box 12 defect.

Je kunt KPN bellen op 0800-0402 om een nieuw modem aan te vragen, maar ik durf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of dat ook met een buitenlandse SIM lukt. Als dat niet werkt kun je het nummer +31 6 1200 1200 proberen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Bedankt. ☺️

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Goedemorgen ​@CarolaHaze 53 welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denken we graag even mee. Dat is natuurlijk een vervelende situatie zeg, ik deel het vermoeden van ​@Lvd91 en ik denk dat het modem dan defect is. Even spanningsloos maken en daarna resetten kan helpen. Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Heb je al meer duidelijkheid? 

Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan weten! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 16, 2025

Ik heb alles gedaan. Het werkt niet.

Ik heb nu een prepaid simkaart. Ik heb me aangemeld bij de app, alle stappen gevolgd, en morgen komt er een monteur. 

Ik houd jullie op de hoogte. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Oef wat vervelend zo Carola. Ik hoop dat de monteur het probleem vandaag snel kan verhelpen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

De monteur is net geweest. 
Het lag niet aan de modem, ook niet aan de aansluitdoos, maar aan een probleem in de verdeelkast 400 meter verderop. 
Nu werkt alles weer. 😁

Hartelijk dank voor jullie hulp. ☺️

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Kijk dat kan natuurlijk ook nog ​@CarolaHaze 53, fijn dat dat de monteur het dan op tafel heeft weten te krijgen en dat alles weer werkt nu! Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten en post dan gerust nog eens een topic!