Skip to main content

Ik heb de primaire en de secundaire DNS van de router aangepast naar het locale statische IP van de Raspberry Pi. Nu zie ik in de log van Pi-Hole wel dat er dingen doorheen komen en geblokkeerd worden. Echter komen nog gewoon alle advertenties er doorheen. Nu zag ik in de My Modem pagina bij de Device Info nog gewoon de standaard DNS weergeven worden. Ookal zijn deze aangepast. Als ik naar de DNS instellingen ga zie ik het IP van mijn Raspberry Pi, ik heb de modem meerdere keren opnieuw opgestart. Hebben anderen ook problemen met het laten werken van Pi-Hole?

 

DNS instellingen
Device Info

 

Het modem krijgt standaard een primaire en de secundaire DNS van KPN, dat staat bij device info.
Wat handmatig ingesteld kan worden is wat er daarna via DHCP naar de lokale aangesloten apparaten wordt gestuurd om als DNS te gebruiken, in dit geval dus de Pi-Hole.


Zet ipv6 uit op de KPN Box. Anders word er een ipv6 DNS server gebruikt door sommige apparaten. 


Zet ipv6 uit op de KPN Box. Anders word er een ipv6 DNS server gebruikt door sommige apparaten. 

Dit heeft het inderdaad opgelost! Ik heb gelezen dat dit wel problemen met zich kan meenemen. Heb jij ipv6 uitstaan? Zo ja, merk je problemen op?


Ik gebruik inderdaad geen ipv6. Nog nooit iets van gemerkt.Â