Skip to main content

Goedemorgen,

We hebben sinds kort problemen met onze internet verbinding. Ik heb 4 maanden geleden de IPv6 in het modem uitgezet omdat mijn vrouw problemen kreeg met de VPN verbinding met haar werkgever. 

Dit is een tijd lang goed gegaan tot een aantal apparaten in huis waaronder mijn HEOS 1 luidspreker (Wifi) en de Playstation van mijn zoon (bedraad aangesloten) regelmatig zomaar de verbinding met het netwerk kwijt begonnen te raken en dit is nog steeds het geval. 

als ik dan IPv6 weer aanzet in de router dan hebben deze apparaten direct weer een verbinding en dit gaat dan een dag goed en vervolgens zijn ze de verbinding weer kwijt. als ik dan vervolgens de IPv6 weer uit zet hebben deze apparaten direct weer verbinding, dit gaat dan wederom een dag goed en vervolgens zijn ze de verbinding weer kwijt. 

Ik zet dan de IPv6 weer uit en dan hebben ze weer verbinding?

Ik heb het modem al een aantal keren uitgezet en weer opnieuw opgestart maar dit geeft geen verbetering? 

Ik ben weet niet meer wat ik moet doen en hoop dat er op dit forum mensen zijn die dit herkennen en mij kunnen helpen. 

 

@Ernst Jan Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding steeds wegvalt. Ook gek dat het na een IPv wijzigen er wel weer verbinding is. Ik durf alleen niet te zeggen of het hier ook daadwerkelijk mee te maken heeft. 

Wat ik sowieso zou willen adviseren is om, als je glasvezel hebt, je Glasvezelpunt (NT) 2 minuten stroomloos te maken. En hierna uiteraard weer van stroom te voorzien! 

En hierna ook de Experiabox te resetten. Mocht je de problemen hierna nog steeds hebben, zou je dit dan kunnen laten weten? :)


@Rutger_ 

Ik heb vandaag in ieder geval de router een reset gegeven naar fabrieksinstellingen. 
Klopt het dat de Wifi naam dan gelijk blijft en eigenlijk alle apparaten de verbinding zo weer oppakken? 
of dit het probleem heeft verholpen moet nog blijken, ik zal het laten weten.


@Ernst Jan Dat is in een mooi begin! 

Het klopt inderdaad dat je wifi gegevens gewoon overgenomen worden, deze worden centraal opgeslagen, zodat ze na een reset weer terug te zetten zijn. 

Mocht het probleem toch niet opgelost zijn, zou je dan ook nog een reset van het glasvezelpunt willen uitvoeren? :)