Skip to main content
Beantwoord

Probleem met FTP naar bol.com productfeed

• June 12, 2026
  • 30 reacties
  • 274 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 14, 2026

KPN blokkeert niks, Het is de modem die dat doet, en dat kan je eenvoudig aanzetten. Dus wat is het probleem dan eigenlijk? Verder worden er geen netwerken lam gelegd.

Dan lees ik dat er iemand is waar de hele boekhouding niet meer werkt en dus “lam” ligt en zo zijn er nog veel meer mensen met dezelfde ftp-problemen. Voorheen werkte het jaren lang probleemloos en nu "plotsklaps” niet meer……. Zo verging mij dat namelijk ook.

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 14, 2026

KPN blokkeert niks, Het is de modem die dat doet, en dat kan je eenvoudig aanzetten. Dus wat is het probleem dan eigenlijk? Verder worden er geen netwerken lam gelegd.

> KPN blokkeert niks,

Ben ik het niet met je eens. Een modem/router is niet zelfstandig in staat zaken in een apparaat te veranderen. Dat veranderen doet de kpn…….

Zoals ik al eerder schreef verandert de kpn dat in hun eigen modems/routers. Wanneer je dus bij iemand komt die een kpn modem/router heeft en je gaat dáár dingen in veranderen kan ik me best voorstellen dat diegene daar niet zo blij mee is…….. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Je kan het ook zo stellen dat je die belemmering uit kan schakelen. Dus wat is nou precies het probleem? Ik geef wel toe dat KPN dit beter had moeten communiceren. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 14, 2026

Je kan het ook zo stellen dat je die belemmering uit kan schakelen. Dus wat is nou precies het probleem? Ik geef wel toe dat KPN dit beter had moeten communiceren. 

> Je kan het ook zo stellen dat je die belemmering uit kan schakelen.

Dàt zou jij dus bij iemand anders doen dat “uitschakelen”? Nou ik dus niet. Daar pas ik wel voor op. Op straffe dat het bij diegene niet meer werkt en daar weer de nodige problemen weer mee krijgt om het één en ander weer werkende te krijgen………….

>  Dus wat is nou precies het probleem?

DĂ t de kpn ftp-en met hun eigen modems/routers blokkeert.

>  Ik geef wel toe dat KPN dit beter had moeten communiceren. 

Goh wat zijn we het met dit punt met elkaar eens…………...

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Het is overigens niet voor niets dat KPN het FTP-protocol op de 'onveilige diensten' lijst geplaatst heeft, en dat je die handmatig moet activeren. Dit kan in de modem door FTP gewoon toe te staan, of door het veiligheidsniveau op 'standaard' te zetten. Veiligheid staat immers hoog in het vaandel bij KPN.

Verder is deze discussie een beetje ontspoord van een 'Probleem met FTP naar bol.com productfeed' tot een: 'ik ben het niet eens met de werkwijze dat KPN het FTP-protocol blokkeert’.

Dus, deze discussie zal ik verder staken. Niemand heeft behoefte aan notificaties over berichten de niks met het onderwerp te maken hebben.