Skip to main content
Antwoord

Probleem met inloggen op Box12 om IP adressen aan te passen

• October 8, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Eind september een nieuw contract aangegaan met KPN internet en TV. Hierbij heb ik in eerste instanstie mijn eigen modem gebruikt om hiervan gebruik te maken, tv en internet werken naar behoren. Nu ben ik het KPN modem gaan gebruiken, omdat mijn prive modem een oudere fritzbox is met mindere snelheden.

Helaas ondervindt ik problemen met het inloggen op de router, dit is niet altijd mogelijk.

Ook ondervindt ik problemen met het bereiken van vast ingestelde ipadressen ( dit is nu niet meer mogelijk).

Graag zou ik willen weten waarom dit gebeurd, en hoe we dit kunnen oplossen

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor het opzoeken! Dan zit je keurig op de laatste firmwareversie voor je Box 12. Dan raad ik je in ieder geval aan om via een laptop of PC in te loggen op de webinterface van je modem. Dan zou je normaal gesproken geen problemen moeten ondervinden met inloggen. 

Wat betreft de vaste IP-adressen kun je deze instellen met behulp van de onderstaande Kennispagina. Zie je dan ook een mooi lijstje staan onder het kopje ‘IP-adres reserveren’? En zet je het vaste IP-adres ook in de netwerkinstellingen van het eindapparaat of laat je het gewoon via DHCP toekennen? 

Eventueel kun je met screenshots laten zien hoe je alles hebt ingesteld. Dan kunnen we vanuit daar verder meedenken. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@M.MAK. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier aanklopt met je probleem. Ik weet niet of we eruit gaan komen, maar we kunnen het in ieder geval eens rustig onderzoeken. 

Eerst is van belang om te weten op welke firmware je Box 12 zit. Het kan zijn dat je nog op de oude firmware zit en dan zijn er wat moeilijkheden bekend met het inloggen op het modem. Als je wel op de nieuwe KPN Software zit, dan is weer bekend dat inloggen via een mobiele browser problemen kan geven. Je weet of je op de nieuwe KPN Software zit als je midden op het inlogscherm (http://192.168.2.254) een afbeelding van de Box 12 ziet. Het kan ook zijn dat je rechts de invulvelden ziet en dan zit je nog op de oude software. 

Op het inlogscherm met de KPN Software zie je ook welke firmware je hebt. Dan ben ik benieuwd op welke versie je zit. Ook ben ik benieuwd of je nog eigen netwerkapparatuur gebruikt zoals Wifi versterkers of managed switches. Laat het maar weten en dan kunnen we vanuit daar weer verder denken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Hallo Arjan,

In het inlogscherm zie de afbeelding van de Box 12.

Firmware versie van de Box is als volgt: V12.C.25.06.06.

Ik gebruik geen wifi versterkers, maar wel een unmanaged switch (netgear GS116).

mvg M. Mak

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Dank je voor het opzoeken! Dan zit je keurig op de laatste firmwareversie voor je Box 12. Dan raad ik je in ieder geval aan om via een laptop of PC in te loggen op de webinterface van je modem. Dan zou je normaal gesproken geen problemen moeten ondervinden met inloggen. 

Wat betreft de vaste IP-adressen kun je deze instellen met behulp van de onderstaande Kennispagina. Zie je dan ook een mooi lijstje staan onder het kopje ‘IP-adres reserveren’? En zet je het vaste IP-adres ook in de netwerkinstellingen van het eindapparaat of laat je het gewoon via DHCP toekennen? 

Eventueel kun je met screenshots laten zien hoe je alles hebt ingesteld. Dan kunnen we vanuit daar verder meedenken.Â