Skip to main content

Vandaag (3 april 2024) overgestapt van Ziggo naar KPN en er van uit gegaan dat de nieuwe V11.C.23.04.38 software na 1 jaar oud te zijn al in het geleverde V12 modem zou zitten, helaas blijkt dit niet het geval te zijn en heeft dit modem nog steeds de oude software. Dit is voor mij een dealbreaker daar al mijn apparatuur intern op 192.168.1.x zit en dit met de oude software niet aangepast kan worden. Hoe krijg ik de nieuwe software zo snel mogelijk in mijn modem omdat ik anders helaas genoodzaakt ben mijn aansluiting te annuleren. Heb contact opgenomen met de klanten service maar die kunnen/willen mij niet verder helpen.

Die software wordt geleidelijk aan in batches uitgerold en je komt vanzelf een keer aan de beurt @Veliferum , is niet te forceren.

KPN gebruikt standaard de IP-range 192.168.2.X

De oplossing is simpel de devices via DHCP een IP-adres laten verkrijgen.

 


Als je zo afhankelijk bent van je eigen gekozen subnet, is het slimmer om een eigen router tussen die van je provider en jouw eigen netwerk te plaatsen. Zo kan je zo vaak je wil overstappen zonder dat je van je internetprovider afhankelijk bent.

Je kan sowieso een eigen router gebruiken in plaats van die van KPN, of een FritzBox. Die laatste wordt ook door KPN geleverd en biedt wel de mogelijkheid om een eigen subnet te definiëren.


Die software wordt geleidelijk aan in batches uitgerold en je komt vanzelf een keer aan de beurt @Veliferum , is niet te forceren.

KPN gebruikt standaard de IP-range 192.168.2.X

De oplossing is simpel de devices via DHCP een IP-adres laten verkrijgen.

 

Is toch wel bijzonder slordig dat de nieuwe software die inmiddels al een jaar oud is niet gelijk mee te leveren aan nieuwe klanten met een nieuw modem. Maar ik kijk het een paar dagen aan en anders gaat de zaak helaas terug en blijf ik bij mijn oude provider.


Die software wordt geleidelijk aan in batches uitgerold en je komt vanzelf een keer aan de beurt @Veliferum , is niet te forceren.

KPN gebruikt standaard de IP-range 192.168.2.X

De oplossing is simpel de devices via DHCP een IP-adres laten verkrijgen.

 

Is toch wel bijzonder slordig dat de nieuwe software die inmiddels al een jaar oud is niet gelijk mee te leveren aan nieuwe klanten met een nieuw modem. Maar ik kijk het een paar dagen aan en anders gaat de zaak helaas terug en blijf ik bij mijn oude provider.

Is niet slordig, de meeste klanten, 99,9% van het particuliere klantenbestand kan goed uit met het standaard modem. Er zijn ook klanten met meer kennis en wensen en kunnen daarom een eigen modem/router aanschaffen of even geduld bewaren tot de uitrol van de firmware-update een feit is. @Veliferum 

 


Het kan inderdaad vervelend zijn, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Ziggo heeft volgens trouwens standaard 192.168.178.x.

Ik liep tegen dit probleem aan omdat ik een switch in deze reeks had zitten, maar omdat ik al gelezen had dat KPN een andere reeks had heb ik van tevoren het vaste ip adres gewijzigd.
Daarna kon ik probleemloos overstappen.

Wat ik wel lastig was, is dat als je apparaten op 2,4 ghz hebt dat die standaard lastig in te stellen zijn. Hiervoor heb ik de optie ‘Extra Wifi’ gebruikt en daarbij 5 ghz uitgeschakeld.

(dan weet je dat ook vast 🙂 ).
 


Alleen een forum moderator kan hierin nog wel iets bewerkstelligen qua software overgang.


Die software wordt geleidelijk aan in batches uitgerold en je komt vanzelf een keer aan de beurt @Veliferum , is niet te forceren.

KPN gebruikt standaard de IP-range 192.168.2.X

De oplossing is simpel de devices via DHCP een IP-adres laten verkrijgen.

 

Dat is niet waar, als je geen SuperWiFi hebt kunnen ze op verzoek de update pushen als het nodig is voor dit soort zaken.

@Veliferum Als je dus geen superWiFi hebt, en je ervaart issues kan een moderator de update pushen voor je. @Erwin van KPN heeft dit wel eens eerder gedaan.


Dat is niet waar, als je geen SuperWiFi hebt kunnen ze op verzoek de update pushen als het nodig is voor dit soort zaken.

Er wordt alléén handmatig software gepushed bij modem-problemen, niet voor dit soort zaken @SaltyBart is mijn persoonlijke ervaring.

 


Dat is niet waar, als je geen SuperWiFi hebt kunnen ze op verzoek de update pushen als het nodig is voor dit soort zaken.

Er wordt alléén handmatig software gepushed bij modem-problemen, niet voor dit soort zaken @SaltyBart is mijn persoonlijke ervaring.

 

Dat is wederom niet waar, als je de link bekijkt zal je zien dat het dus wel vanwege de ip range gepusht is. Puur omdat deze klanten de optie ip range nodig hadden vanwege hun persoonlijke wensen hierop.
 

 


Dan is het beleid misschien door KPN aangepast @SaltyBart 

Ik heb (gelukkig) geen KPN Box12 meer, maar een V10.

 


Hoi @Veliferum . We hebben nu contact via privéberichten.  Nog wel één vraagje:  Je gebruikt niet toevallig superwifi 1 in jouw netwerk toch? (die witte ronde schijven)


Hoi @Veliferum . We hebben nu contact via privéberichten.  Nog wel één vraagje:  Je gebruikt niet toevallig superwifi 1 in jouw netwerk toch? (die witte ronde schijven)

Nee die heb ik niet ben net nieuw bij KPN (ex Ziggo).


Ik heb (gelukkig) geen KPN Box12 meer, maar een V10.

Waarom heeft u de KPN Box niet meer?


Mijn router werd door KPN teruggevraagd voor nader onderzoek en heb toen als tegenprestatie verzocht om de V10 weer terug te krijgen vanwege goede ervaringen in de Telfort tijd @Nick83 


Reageer