Skip to main content
Antwoord

Probleem: sinds update KPN modem september geen streaming mogelijk via TuneIn

• September 3, 2025
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

sinds update KPN modem 2 dagen geleden niet meer mogelijk om NPO zenders te streamen via TuneIn

Beste antwoord door Sanne van KPN

Check, helder. Dank voor het toelichten! Ik heb ook een wat ouder Reddit topic gevonden over TuneIn in combinatie met de HEOS app. Daar geven ze aan dat het soms gebeurt en dat je TuneIn ook via hun Twitter (X) kunt bereiken. 
Op dat account geven ze ook aan dat je voor hulp kunt mailen naar support@tunein.com

Gek dat dit gebeurt nu de update van het modem is uitgevoerd, maar je kunt nog kijken of je HEOS app, TuneIn en de Marantz receiver allemaal up to date zijn. Wellicht is het daar ook al mee opgelost en zo niet, dan hoop ik dat je snel reactie van TuneIn hebt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 5, 2025

Hi ​@Jampre, goed dat je dit meldt! 

Ik ben benieuwd of je al geprobeerd hebt om een Extra Wifi netwerk in te stellen op 2,4 Ghz. Kan de TuneIn daar wel mee verbinden en gaat het dan goed?

Zo niet, kun je dan vertellen wat er precies gebeurt als je NPO zenders wilt streamen? Krijg je een foutmelding te zien bijvoorbeeld?
Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2025

Alle zenders werken, behalve NPO radio 1-2-3 en 5, die doen het niet.

De melding is:

“Kan niet streamen vanaf TuneIn”

“Probeer later nog een keer”

Ondertussen ook Extra Wifi 2,4 en 5 ingeschakeld maar geeft geen verandering 

Groetjes

Jan de Pree

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hmm, gebruik je dan de TuneIn app op een apparaat? Zo ja, wat als je het op een ander apparaat test, lukt het dan wel? 

Zo niet, wat als je het dan tijdelijk eens via het mobiele netwerk probeert? 

Ik zag op de site van TuneIn ook dat je een ticket in kunt dienen. Misschien is dat het proberen waard? 
Wellicht hebben zij een tip die voor de oplossing zorgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Goedemiddag Sanne,

Ik gebruik een Marantz Receiver M-CR612 om zenders te streamen met de HEOS app.

HEOS maakt o.m. gebruik van zenders van TuneIn.

Hier zijn NPO Radio 1, 2, 3, en 5 te vinden.

Tot vorige week ging dit probleemloos.

Nu krijg ik b.v. bij NPO Radio 1 de onderstaande melding.

Heb dus ondertussen ook inderdaad een ticket aangemaakt bij TuneIn maar nog geen oplossing ontvangen.

Groeten,

Jan de Pree

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Check, helder. Dank voor het toelichten! Ik heb ook een wat ouder Reddit topic gevonden over TuneIn in combinatie met de HEOS app. Daar geven ze aan dat het soms gebeurt en dat je TuneIn ook via hun Twitter (X) kunt bereiken. 
Op dat account geven ze ook aan dat je voor hulp kunt mailen naar support@tunein.com

Gek dat dit gebeurt nu de update van het modem is uitgevoerd, maar je kunt nog kijken of je HEOS app, TuneIn en de Marantz receiver allemaal up to date zijn. Wellicht is het daar ook al mee opgelost en zo niet, dan hoop ik dat je snel reactie van TuneIn hebt.