Skip to main content

Vorige week maandag ben ik overgegaan van VDSL naar glasvezel. Mijn modem een eigen fritzbox 7590 op dat moment met de WAN poort aangesloten op de glasvezel aansluiting en alles werken na aanpassen internet account information in de fritzbox. Alle diensten deden het gewoon goed!

Helaas nadat ik afgelopen zaterdag de Experiabox van KPN heb aangesloten om af te komen van de meldingen dat ik mijn modem nog moest aansluiten op de glasvezel) en in de hoop dat de lopende bestelling afgerond zou kunnen worden zodat ik een snelheids update kon aanvragen, leek alles ook administratief in orde. Dus fritzbox weer terug gehangen zaterdag avond en iedereen weer blij. Tot dat, gisteren van het ene op het andere moment mijn telefonie ermee stopt: Registration of telephone number 1234567890 failed…. Remote site reports error for failure 403   enz.

Na bellen met KPN geen fatsoenlijke hulp ivm met eigen modem en terloops de opmerking dat er dinsdag een order is afgerond in het systeem. Hum verband?

Ok dan maar wwer de experia box er aan. Wat denk je geen telefonie. Weer geen helpdesk te bereiken alleen een stomme computer die zegt ga je modem resetten en daarna tuut tuut tuut enz.

Ok na tweemaal de experiabox te hebben gereset weer telefoon via die weg. Dagje zo laten hangen. Gaat allemaal goed. Dan vanavond terug naar de fritzbox. Wat denk je weer die rotmeldingen.

KPN gebeld maar die kunnen alleen ergens zien kennelijk dat SIP registratie gefaald heeft. Ze gaan nu een tweede lijn inschakelen. Hoop dat die snel terug belt en het wel kan fixen.

Iemand nog suggesties wat je hier aan kan doen behalve overstappen naar een andere provider?
Ik las dit item nog: 

zou dat nog een optie kunnen zijn?

Hi @Pjotter K, wat ontzettend zuur dat dit zo moeizaam gaat 🙁

Heeft de 2e lijn inmiddels wat kunnen fixen voor je of is de situatie ongewijzigd? Als het nog niet afgerond is, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het telefoonnummer waar het om gaat noteren. Dan kijk ik even met je mee!


Hoi Maja. Inmiddels heeft de tweede lijn mij geholpen in die zin dat mijn privé Fritzbox de sip gegevens die KPN pushed accepteerd waardoor ik weer telefonisch bereikbaar ben. Je collega tweede lijn constateerde daarbij dat intern een ander sip account wordt gehanteerd dan het sip account wat de selfservice tool weer geeft. Ik wacht nu rustig af totdat dit is opgelost. 


Ah, heel fijn dat je weer bereikbaar bent @Pjotter K!

Ik ga er van uit dat het issue met de afwijkende sip account achter de schermen wel redelijk snel verholpen zal worden 🙂


Helaas niets meer gehoord of gemerkt. Probleem met niet gelijk lopen gegevens is er nog steeds. Inmiddels heb ik besloten over te stappen naar een andere provider. Daarom hoeft wat mij betreft de administratie niet meer te worden gecorrigeerd. 


Wat jammer dat het zo ver heeft moeten komen @Pjotter K 🙁 Staat je besluit al vast?

Mocht je ons nog een kans willen geven, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even wat er precies allemaal gaande is!


Ik laat het hier even bij. Ik stap niet over vanwege dit probleem maar omdat overstappen gewoon voordeel oplevert. No hard feelings.
Uiteindelijk is er toen ik niet bereikbaar was wel een oplossing gekomen van KPN die me weer bereikbaar maakte! Het is alleen jammer dat het administratief niet klopte wat in de toekomst een risico betekende als ik naar een andere dan een Fritzmodem zou willen overstappen. Ik ga nu naar Solcon en volgens mij is dat ook gewoon KPN tegenwoordig.


Ah ok, als je ander voordeel behaalt met een overstap, snap ik dat je daar voor gekozen hebt 😉

Ik hoop dat je helemaal tevreden zult zijn bij je nieuwe aanbieder! 😊