Beste mensen,
Voor mijn zwager ben ik bezig om zijn internet in orde te maken na zijn wissel van provider. Ze wonen in het buitengebied van Kampen en zijn van KPN naar Solcon gegaan en hebben nu ook een glasvezel verbinding. Vandaag alles overgezet van de experiabox naar de Fritx 7530 AX. Alles werkt prima maar nu het volgende probleem. Omdat hun boerderij dikke muren heeft zijn er vanuit het verleden 2 kpn super wifi punten aangeschaft. Het probleem is nu om deze 2 allebei werkend te krijgen. Via de KPN thuis app lukt het inderdaad om 1 st bedraad op de modem aan te sluiten en wordt herkend. Via de app moet je nu het 2e superwifi-apparaat bedraad aansluiten en dan geeft hij aan dat hij wordt geupdated. Na een minuut of 7 is hij daar mee klaar en zegt de app, druk op volgende en koppel het app los en ga er mee naar een plek in je huis waar de wifi minder is en zet hem weer aan. Vervolgend maakt het cirkeltje van de kpn thuis app een rondje en wordt het 2e toegangspunt niet herkend. Alle 2 de superwifi punten hebben een factory default reset gehad. Paar vragen: 1. Iemand enig idee hoe dit op te lossen zodat de super wifi punten te gebruiken zijn? 2. Kan het zijn dat de mesh functionaliteit van de fritz.box roet in het eten gooit?. Ik hoor het graag en bedankt alvast voor het meedenken.Â