Skip to main content

Beste mensen,

Voor mijn zwager ben ik bezig om zijn internet in orde te maken na zijn wissel van provider. Ze wonen in het buitengebied van Kampen en zijn van KPN naar Solcon gegaan en hebben nu ook een glasvezel verbinding. Vandaag alles overgezet van de experiabox naar de Fritx 7530 AX. Alles werkt prima maar nu het volgende probleem. Omdat hun boerderij dikke muren heeft zijn er vanuit het verleden 2 kpn super wifi punten aangeschaft. Het probleem is nu om deze 2 allebei werkend te krijgen. Via de KPN thuis app lukt het inderdaad om 1 st bedraad op de modem aan te sluiten en wordt herkend. Via de app moet je nu het 2e superwifi-apparaat bedraad aansluiten en dan geeft hij aan dat hij wordt geupdated. Na een minuut of 7 is hij daar mee klaar en zegt de app, druk op volgende en koppel het app los en ga er mee naar een plek in je huis waar de wifi minder is en zet hem weer aan. Vervolgend maakt het cirkeltje van de kpn thuis app een rondje en wordt het 2e toegangspunt niet herkend. Alle 2 de superwifi punten hebben een factory default reset gehad. Paar vragen: 1. Iemand enig idee hoe dit op te lossen zodat de super wifi punten te gebruiken zijn? 2. Kan het zijn dat de mesh functionaliteit van de fritz.box roet in het eten gooit?. Ik hoor het graag en bedankt alvast voor het meedenken. 

Is het mogelijk om de 2de SuperWiFi ook gewoon bekabeld aangesloten te laten? Dat zou veel beter zijn.

En ik zou die app niet gebruiken. Heeft toch geen toegevoegde waarde. Heeft u al eens ingelogd op de SuperWiFi's zelf?


Is het mogelijk om de 2de SuperWiFi ook gewoon bekabeld aangesloten te laten? Dat zou veel beter zijn.

En ik zou die app niet gebruiken. Heeft toch geen toegevoegde waarde. Heeft u al eens ingelogd op de SuperWiFi's zelf?

De KPN thuis app heeft geen nut meer bij Solcon, inderdaad.

 


Is het mogelijk om de 2de SuperWiFi ook gewoon bekabeld aangesloten te laten? Dat zou veel beter zijn.

En ik zou die app niet gebruiken. Heeft toch geen toegevoegde waarde. Heeft u al eens ingelogd op de SuperWiFi's zelf?

Tnks Nick voor je antwoord. 2e toegangspunt bekabeld aansluiten niet mogelijk alleen via een homeplug en dat is niet de perfecte oplossing. Kun je me uitleggen hoe ik op de superwifi zelf inlog?, misschien kan ik daar dan wat veranderen. Heb ik de fritz.box op ip gezocht, als ik dat ip invoer krijg ik een foutmelding dat er geen netwerk is. Ik zit met mijn laptop wel in de ip-range en ben verbonden met het netwerk


Solcon bied nu tijdelijk 2 gratis fritz repeaters aan bij het abonnement die veel beter samen werken met de fritzbox dan de super wifi punten. waarom is daar niet voor gekozen?

je zult inderdaad even beide super wifi punten een factory reset moeten geven voordat je deze insteld op de fritzbox. dan zou ik ze eerst een voor een aan de fritzbox bekabeld aansluiten en zorgen dat je de 1e helemaal hebt ingesteld voordat je de 2e aansluit. zorg er wel voor je inlogd op het ip adres van het super wifi punt met http://ipadress

aan de KPN thuis app heb je niks meer aangezien je niet meer bij KPN bent als provider. gewoon even inloggen in de super wifi punten en deze even handmatig instellen.