Skip to main content

Ik maak maar een nieuw topic aan omdat mijn probleem niet de 448 firmware betreft. Ik heb firmware 312. Ik heb wel regelmatig reboots minimaal één per uur. Dit is niet te doen. Kan ik zelf iets doen, de TD belt terug maar dat kan tot 5 werk dagen duren dat vind ik niet normaal. En te lang duren. 

Bij wifi check geeft de tool aan dat de snelheid tot het modem lager is dan nodig.

Hoe kan ik dit verbeteren. Of zou het ingang signaal niet goed zijn? 

admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Heeft u hem al een keer gereset? Met paperclip, 15 seconden? 


yep met paperclip, via service van mijn kpn en via de browser (192.168.2.254)


Hallo @Tecko wat gebeurt er als je op ‘verder’ klikt?

 


Hallo @Tecko wat gebeurt er als je op ‘verder’ klikt?

 

niet veel:Het is niet gelukt om je gegevens op te halen. We helpen je graag op een later moment verder.


Zie je in de log van jouw V12 die reboots terug?

Zo ja, kan je eens een screenshot posten van het stukje log waarin we die reboot zien gebeuren?


Zie je in de log van jouw V12 die reboots terug?

Zo ja, kan je eens een screenshot posten van het stukje log waarin we die reboot zien gebeuren?

 

 


Ik hoop dat KPN die onderbrekingen op de lijn ook in haar logs terug zal zien en de oorzaak kan achterhalen.


Ik heb de service tool nog keer gedraaid krijg dan wel melding dat er problemen zijn met de verbinding naar het modem.

Ik wil morgen naar de kpn winkel in de buurt gaan. Modem omruilen, uitsluiten dat het hardware probleem is. Is dit zinvol of is het zo wie zo geen hardware probleem maar iets anders?


Volgens mij heb ik het opgelost. Vannacht modem en ntu van stroom gehaald. één voor één weer aangezet. Had meteen weer reboots. Modem met powerknop uitgezet en tv tuner van stroom gehaald 5 minuten wachten. Weer modem aangezet dan tv tuner. En ziensdien is het tot nu toe stabiel (2uur).

Misschien conflict gehad met tv ontvanger?


6.5 uur zonder problemen gedraaid. Nu toch weer een reboot gehad. begint echt vervelend te worden.


Heb nu KPN draaien met Unifi USG3p met behulp van unifi forum. Kpn modem is gewoon slecht. En service ook. Ben drie dagen kwijt geweest met netwerk werkend krijgen maar nu uiteindelijk op eigen router. Wat mij betreft beter ook nog.

TV werkt via volgende handleiding: https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Vlan in de wan staat op 6 maar met dit script werkt de router perfect.


Heb nu KPN draaien met Unifi USG3p met behulp van unifi forum. Kpn modem is gewoon slecht. En service ook. Ben drie dagen kwijt geweest met netwerk werkend krijgen maar nu uiteindelijk op eigen router. Wat mij betreft beter ook nog.

TV werkt via volgende handleiding: https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Vlan in de wan staat op 6 maar met dit script werkt de router perfect.

Dat is dezelfde handleiding als vermeld wordt in het openingsbericht van

 


Ik lees dat je het hebt opgelost met een eigen router. Heel fijn. 

Verder begrijp ik dat je al contact hebt gehad en dat er melding is gemaakt bij de Technische Dienst, want anders is het daar op wachten. Dan gaan zij het verder onderzoeken, die mogelijkheid heb ik niet. 


Ja klopt daar heb ik nog geen contact mee gehad. Gelukkig draait mijn eigen router perfect. Geen storingen :slight_smile: