Skip to main content
Antwoord

Problemen met de wifi na update KPN ExperiaBox V10

• June 24, 2025
  • 8 reacties
  • 372 keer bekeken

Ik heb een Experia V10 staan met 2 superWifi punten 2.0.

Voor laatste de update van de router waren de 2 superWifi 2.0 ( 1 superWIFI 2.0 bedraad en 1 superWIFI niet bedraad). de superWIFI's hadden als enige WIFI en de  WIFI op de modem stond uit, ik was heel blij met de nieuwe omgeving, snel goed WIFI in het hele huis en achtertuin.

Nu na de update, die eerst veel problemen gaf, de modem en superwifi in de fabrieksinstelling teruggezet en opnieuw eerst de modem en daarna de superWIFi’s opnieuw opgestart, zag dat de topologie volledig anders is dan voor de update, het lijkt alsof de modem weer WIFI heeft en dat de superWIFI onderdeel zijn geworden van de Modem? In de nieuwe topologie heb je dus de

Experia Box V10 --------  SuperWIFI 2.0  1 (bedraad) heeft 1 verbonden apparaat

|

|

|

SuperWIFI 2.0

De overige apparaten (30) lijken allemaal verbonden met de Experia Box V10.

De WIFI was heel goed, maar na de update merk ik dat de ene keer een goed netwerk en 10 minuten later geeft de WIFI minder signaal?

De firmware van de modem is  V10.C.25.04.05.

Mijn vraag is, komt mijn probleem ook bij andere voor en is mijn topologie juist, dus mag de superWIFI 2.0 nog wel bedraad ?

Andere vraag, in de mijnkpn app heb je de optie wifinetwerk beheren. Het opstarten duurt heel lang, is dit een probleem binnen mijn eigen netwerk of is dit gewoon?

Groeten,

Jan W

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@Vecht en Gein Hi Jan, we helpen je hier in de community graag op weg!

Zo te lezen heb je onlangs onderstaande update gekregen op jouw Experia Box V10. In onderstaande Product Update lees je meer over de details. Het kan inderdaad kloppen dat de topologie nog niet altijd klopt. Dat is bij ons bekend en wordt aan gewerkt om verder te verbeteren. 

Je hebt je SuperWifi's gereset nádat je de nieuwe software op je V10 gekregen hebt, toch? Dat is belangrijk om te zorgen dat ook je SuperWifi's de laatste software krijgen. Zorg dat je ze na resetten in elk geval 30 minuten de tijd geeft om gegevens en instellingen weer op te halen en in te laden. Het is geen probleem om ze daarna draadloos te gebruiken, ze hoeven niet per se bekabeld te worden aangesloten.

Je vraag over het wifinetwerk beheren vind ik een goede; ik heb 'm niet (bewust) eerder voorbij zien komen. Dit ervaar je sinds je de update hebt, begrijp ik?

8 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Vecht en Gein Hi Jan, we helpen je hier in de community graag op weg!

Zo te lezen heb je onlangs onderstaande update gekregen op jouw Experia Box V10. In onderstaande Product Update lees je meer over de details. Het kan inderdaad kloppen dat de topologie nog niet altijd klopt. Dat is bij ons bekend en wordt aan gewerkt om verder te verbeteren. 

Je hebt je SuperWifi's gereset nádat je de nieuwe software op je V10 gekregen hebt, toch? Dat is belangrijk om te zorgen dat ook je SuperWifi's de laatste software krijgen. Zorg dat je ze na resetten in elk geval 30 minuten de tijd geeft om gegevens en instellingen weer op te halen en in te laden. Het is geen probleem om ze daarna draadloos te gebruiken, ze hoeven niet per se bekabeld te worden aangesloten.

Je vraag over het wifinetwerk beheren vind ik een goede; ik heb 'm niet (bewust) eerder voorbij zien komen. Dit ervaar je sinds je de update hebt, begrijp ik?

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 29, 2025

Andere vraag, in de mijnkpn app heb je de optie wifinetwerk beheren. Het opstarten duurt heel lang, is dit een probleem binnen mijn eigen netwerk of is dit gewoon?

Groeten,

Jan W

Herkenbaar Jan, ik heb dit al sinds de overgang van de aparte aparte KPN Thuis app naar de geïntegreerde beheerpagina in de MijnKPN app.

De beheer optie is eigenlijk een doorlink naar een externe webpagina (Web View). Die pagina heeft een erg lange laadtijd (30/40 seconden), maar ook nog eens een eigen navigatie.

Als je niet binnen de pagina klikt maar de Android navigatie gebruikt, ga je binnen de MijnKPN pagina een pagina terug dus ben je gelijk uit het wifi beheermenu. Erg onhandig omdat je dan gewoon weer zo lang moet wachten als je teruggaat naar her wifi menu 🤷🏼‍♂️

@Alexandra van KPN ik had dit gemeld op het forum in de post van de laatste update van de MijnKPN app.

Even een testje, stopwatch geklikt bij openen wifi beheermenu en gestopt na laden. Ik zat er niet ver naast 🫣

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor het extra seintje en input ​@RonaldM01! Ik dubbelcheck even of het meegenomen is, zodat we zeker weten dat er naar gekeken wordt.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 30, 2025

Dankjewel ​@Alexandra van KPN, ik heb mijn eerdere reactie nog even opgezocht. Het gaat namelijk om een oudere app update waar ik het had gemeld: MijnKPN app update 6.32.0

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank ​@RonaldM01, ik zag 'm! We nemen je punt mee. Ik durf alleen niet te beloven hoe snel het aangepast gaat worden, maar weet dat het wel gaat gebeuren. Dit in verband met andere (grotere) vernieuwingen waar aan gewerkt wordt. Je kunt de Product Updates blijven volgen voor het laatste nieuws, maar dat doe je al 😁

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Hi ​@Alexandra van KPN , ik kreeg vandaag de MijnKPN app {android) update naar versie versie 6.34.0. De melding was dat de wifi pagina sneller zou zijn. Guess what, geen enkel verschil. Nog steeds minimaal 40 seconden voordat alles is geladen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Jammer dat het dan geen verbetering heeft opgeleverd ​@RonaldM01. Ik koppel dit nog even terug voor je!

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Sorry ​@Remco van KPN, ik had wel een update van de MijnKPN app ontvangen maar de link naar de nieuwe beheerpagina 'Mijn Wifinetwerk' had ik nog niet.

En het onderdeel op het forum met de uitleg was ik nog niet tegengekomen 🫣 Misschien ook toevoegen bij de updates? 

Echt een hele verbetering, zowel in snelheid als de navigatie. Je klikt nu niet meer zo gemakkelijk uit de 'Mijn Wifinetwerk' omgeving.