Skip to main content
Antwoord

Problemen met KPN Box 10 - internet, telefoon, tv vallen regelmatig uit

• July 6, 2025
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een KPN Box 10 en regelmatig vallen telefoon, internet en tv uit. Het modem is al gereset, maar de problemen zijn niet opgelost. 

Helaas is de klantenservice vandaag niet geopend, wellicht kunnen jullie op deze manier alvast een en ander uitzoeken/doormeten?

Groetjes.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Tetra1, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Wat vervelend dat de diensten van de persoon waarvoor jij contact opneemt telkens wegvalt. Dat de lampjes uitgaan en rood worden, is vaak geen goed teken. Er kan iets mis zijn met het modem of met de lijn. Ik begrijp dat je er met de servicetool die ​@RonaldM01 deelde niet uit bent gekomen. Dan is het toch het beste om contact met onze klantenservice op te nemen. Maak daarvoor een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X). 

7 reacties

• July 6, 2025

Loopt de verbinding via glasvezel of DSL (koper) ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2025

Loopt de verbinding via glasvezel of DSL (koper) ?

Via DSL. 

Ik heb volledig naar fabrieksinstellingen gereset, maar het blijft instabiel. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 6, 2025

Wat balen ​@Tetra1 heb je de storingspagina van KPN al geprobeert? Je kunt daar ook je lijn door laten meten, dat is bij mij een keer op een modemwissel uitgekomen. Je vind het hier, het handigst is om alvast in te loggen op de site.

Succes! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2025

Wat balen ​@Tetra1 heb je de storingspagina van KPN al geprobeert? Je kunt daar ook je lijn door laten meten, dat is bij mij een keer op een modemwissel uitgekomen. Je vind het hier, het handigst is om alvast in te loggen op de site.

Succes! 

Heb ik gedaan, daar komt uit dat er niets mis zou zijn. Maar er moet wel degelijk iets aan de hand zijn. 

• July 6, 2025

Gaan er bij een uitval andere lampjes aan of uit op het modem ?

Kun je inloggen op het modem via 192.168.2.254
De groene link aanklikken en dan moet je een inlog van je modem krijgen waar je dan een wachtwoord in moet vullen.

Wie kan aanvullen hoe dat gaat met het wachtwoord.

Een DSL lijn is vaak al wat ouder en kan slechte verbindingen hebben, alle stekkers een paar keer uit-in doen kan al helpen.

( NB het voorgaande bericht citeren voegt niets toe )

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 7, 2025

Ja, lampjes gaan uit en er branden rode lampjes. Welke weet ik even niet precies. 

Ik kan inloggen, zo heb ik ook het modem naar fabrieksinstellingen gezet. 

Vreemd genoeg ontvangt de telefoonlijn geen inkomende gesprekken, maar uitgaande gesprekken gaan wel.

De kabeltjes heb ik allemaal verschillende keren uit en in gedaan, maar ook dat lost helaas niets op. 

Het is lastig met KPN in contact te komen, ten eerste vanwege de openingstijden maar ook omdat ik dit voor iemand anders regel, en KPN snapt niet dat als ik met mijn telefoon bel, dat het dan niet de diensten gaat die op mijn naam staan maar dat het voor iemand anders is… 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Tetra1, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Wat vervelend dat de diensten van de persoon waarvoor jij contact opneemt telkens wegvalt. Dat de lampjes uitgaan en rood worden, is vaak geen goed teken. Er kan iets mis zijn met het modem of met de lijn. Ik begrijp dat je er met de servicetool die ​@RonaldM01 deelde niet uit bent gekomen. Dan is het toch het beste om contact met onze klantenservice op te nemen. Maak daarvoor een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).