Skip to main content

Op verzoek van KPN medewerkers leg ik hier een vraag over TCP-poorten.

 

Via yougetsignal.com zijn door mij geopende poorten gesloten.

 

In heb de juiste poorten ingesteld en verwezen naar de juiste poort. Ook als ik de firewall uitzet blijven poorten gesloten.   Zowel intern als bij kpn zijn de poorten niet geblacklist of geblokkeerd. 

 

Bijvoorbeeld app, gittea 8418~8418 extern intern naar.   Ip eindigend op 2.100

Volgens mij  blokkeert KPN of hun modems poortnummers.

 

Hier moeten de experts zitten  dus ik ben benieuwd waar je mee komt.

KPN blokkeert in principe niets @KPN TCP-poorten , mogen ze ook niet.


Dat hadden ze me verteld.

Voorheen had ik een,budget allee in 1 verbinding met een experiabox v12. Geen enkel probleem.

Ik ben benieuwd wie met een oplossing komt.

 


Ik zal nog iets meer informatie delen. 

Router en server zijn direct verbonden. De server heeft een domeinnaam dat prima werkt. De server heeft lokaal een vaste ip.   Erg basic dus.. geen gekke fratsen.

 


Hallo @KPN TCP-poorten 

 

Valt dat 2.100 adres binnen je DHCP range of heb je hem vastgezet met een DHCP binding?

Als ik het kennisbank artikel zo lees werkt port forwarding alleen als je het IP adres hebt vastgezet via een DHCP binding.

Bij iemand anders werkte het zonder die DHCP binding ook niet maar dat was een apparaat met een DHCP IP adres.

Hoe dat precies zit met een echt vast IP adres weet ik niet maar dan zou die zeker niet in de DHCP range moeten zitten.


Hoi @GeSp . bedankt voor je antwoord.

Mijn dhcp is van 2.1 tot 2.200 en ik kan prima lezen en schrijven naar de server van lokaal. Ook muziek streaming van buitenaf werkt prima. Ik heb er clouds op draaien. 

 

Elk nieuw apparaat krijgt een IP nummer maar mijn server niet.  Dat is niet handig als ik na het opstarten van alles weer een nieuwe nummer krijg.

 

Ik kan ik prima verbinding via host naam. Ik heb de ip ook in de router v10 met en zonder binding geprobeerd.  Ssh, ftp, smb, lun, het werkt prima. 


Hoi @KPN TCP-poorten 

 

Mijn dhcp is van 2.1 tot 2.200 en ik kan prima lezen en schrijven naar de server van lokaal. Ook muziek streaming van buitenaf werkt prima. Ik heb er clouds op draaien. 

Sommige port forwardings werken dan wel of heb je het nu over lokale verbindingen?

 

Elk nieuw apparaat krijgt een IP nummer maar mijn server niet.  Dat is niet handig als ik na het opstarten van alles weer een nieuwe nummer krijg.

Daar is dus die DHCP Binding functie voor, je moet op een apparaat nooit een vast IP adres instellen wat binnen de DHCP range valt.


Inderdaad,  sommige poorten zijn open, 21, 80 en nog wat veel gebruikt nummer.

Ik kan daarmee verbinding en gebruik maken,van,streaming apps en backup oplossingen.

 

Locaal werkt alles, met host,domeinnaam of ip. Geen probleem. Er zijn ook geen conflicten.  Dhcp tot 99 late. Lopen heeft geen effect.


Kan jij eens screenshots plaatsen van jouw port-forwarding?