Skip to main content

Ik heb een configuratie met een V10A en twee keer een superwifi 2.0. Na de laatste update van de V10A hebben we er allemaal last van dat we de wifi wegvalt als we bv. van boven naar beneden lopen of andersom. Kwaliteit internet is slecht. Op 4G gaat het beter.

In de hoop het te verbeteren heb ik de superwifi's ook gereset, maar dit heeft niets opgelost.

 

Firmware Version:v5.00.58 build505-owl

Hi @wimd68, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Je geeft aan dat je het gereset, heb je ze daarna ook opnieuw ingesteld? Kortom, heb je ze op deze manier gereset? 


Hi @wimd68, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Je geeft aan dat je het gereset, heb je ze daarna ook opnieuw ingesteld? Kortom, heb je ze op deze manier gereset? 

Hi @Alex_P Ik heb het modem met een paperclip herstart. Toen werd de nieuwe firmware gepusht. Vervolgens heb ik beide superwifi 2.0 access points ook met een paperclip gereset (niet tegelijk). Maar dat lost niets op. 

Heb jij nog ideeën?

 


Ik zou de modem zeker ook eens 5 minuten van de stroom halen (eerst superwifi uit). Zeker na een update is een koude herstart vaak beter om zo ook het geheugen helemaal vrij te maken zodat het modem clean start.

Heb je glasvezel dan is een herstart van het NT kastje ook aan te raden. Doe dat dan eerst.

Hoe heb je superwifi aangesloten op de modem? Met draad?
Mindere WiFi kwaliteit? Bedoel je dan de snelheid of wegvallende verbinding? Roaming die niet goed gaat? Dit kan echt aan heel veel dingen liggen. Kanaalkeuze, bandbreedte, client, etc..

Begin bij de basis voer een koude start van de apparatuur uit in de juiste volgorde. Starten: modem en 10 minuten later superwifi.


@Roy74 Ik bedoel dat de mesh functionaliteit niet goed werkt. Als ik van boven naar beneden loop dan heb ik opeens geen internet meer op mijn telefoon. Superwifi is bedraad aangesloten. En dat overkomt meerdere mensen in ons huis.

 

Ik zal beginnen met een koude start.


Ik heb eerst ook de combinatie met de v10a gehad en daar werkte de overgang prima. Eerst maar eens de koude herstart. Dan is er een clean uitgangspunt. Heb je al eens in de log van de modem gekeken, specifiek de owl log. Daar moet je de overgang van een device naar een andere node kunnen zien.


Hi @wimd68, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Je geeft aan dat je het gereset, heb je ze daarna ook opnieuw ingesteld? Kortom, heb je ze op deze manier gereset? 

Hi @Alex_P Ik heb het modem met een paperclip herstart. Toen werd de nieuwe firmware gepusht. Vervolgens heb ik beide superwifi 2.0 access points ook met een paperclip gereset (niet tegelijk). Maar dat lost niets op. 

Heb jij nog ideeën?

 

Dat snap ik, maar heb je ook echt deze stappen gevolgd? 


Daar ben ik wel vanuit gegaan @Alex_P 😅

De lampjes op Superwifi zijn groen?

 


@Alex_P ik heb dat stappenplan niet zo gevolgd. Ga ik alsnog doen. Dank

 


@Alex_P ik heb dat stappenplan niet zo gevolgd. Ga ik alsnog doen. Dank

 

Graag, daarmee moet het lukken namelijk. Laat het me weten. 


Voor de volledigheid: als je alleen reset is dat niet voldoende. Dat is de verklaring dat roaming niet goed werkt want dan werkt superwifi niet goed en dan krijg je de situatie dat je wel verbinding maakt met superwifi maar die maakt niet de verbinding met de modem. Vanuit je devices lijkt het daarom dat je wel verbonden bent (icoon) maar je ervaart geen verbinding. Echter poogt je device hierdoor niet om te verbinden met de modem en dat is wat je ervaart dat die overgang niet lekker loopt.

let er op dat je de kabel tussen superwifi en modem eerst verbreekt voordat je reset. Het staat in de beschrijving maar dat wordt toch vaak vergeten of niet gedaan.