Skip to main content
Beantwoord

Problemen met verbinding na omruilen V10A voor Box 12

  • 11 December 2021
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Bij het verlengen van mijn abonnement is mij een nieuw modem (V12) aangeboden om mijn vorige (V10A) te vervangen. Deze heb ik vandaag omgeruild en sindsdien mag ik blij zijn als ik meer dan 5 minuten internet heb. Het modem start constant opnieuw op (alle lampjes gaan uit, power lampje wordt rood, na een tijdje alles weer groen) met willekeurige intervallen van ‘meteen’ (alles groen en valt uit) tot een half uur.

Contact met helpdesk gehad en die willen een monteur langs sturen. Dat gaat veel te lang duren, vooral aangezien er 2 personen thuis moeten werken waarbij 1 tether (KPN heeft 100gb data gegeven) niet het bereik gaat hebben voor beide werk plekken.

Wat er al is gedaan;

  • Remote modem reset
  • Lokaal hard reset (d.m.v. reset pin achterop)
  • Glasvezel kastje resetten d.m.v. 2 min. stroomloos maken

Is dit een bekend probleem en/of zijn er dingen die kan proberen?

Edit: Sorry, ik zie nu dat dit topic over SGEJ10000448 gaat, mijn modem draait op SGEJ10000312.

Edit2: Ik zie dat SGEJ10000448 juist een issue oplost waarbij de V12 ‘af en toe opnieuwe opstartte’. Kan ik hier nu last van hebben op de oude firmware? Het is niet af en toe maar meer elke 5min., maar misschien is het gerelateerd?

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Bij het verlengen van mijn abonnement is mij een nieuw modem (V12) aangeboden om mijn vorige (V10A) te vervangen. Deze heb ik vandaag omgeruild en sinds mag ik blij zijn als ik meer dan 5 minuten internet heb. Het modem start constant opnieuw op (alle lampjes gaan uit, power lampje wordt rood, na een tijdje alles weer groen) met willekeurige intervallen van ‘meteen’ (alles groen en valt uit) tot een half uur.

Contact met helpdesk gehad en die willen een monteur langs sturen. Dat gaat veel te lang duren, vooral aangezien er 2 personen thuis moeten werken waarbij 1 tether (KPN heeft 100gb data gegeven) niet het bereik gaat hebben voor beide werk plekken.

Wat er al is gedaan;

  • Remote modem reset
  • Lokaal hard reset (d.m.v. reset pin achterop)
  • Glasvezel kastje resetten d.m.v. 2 min. stroomloos maken

Is dit een bekend probleem en/of zijn er dingen die kan proberen?

Edit: Sorry, ik zie nu dat dit topic over SGEJ10000448 gaat, mijn modem draait op SGEJ10000312.

Goed dat ik mijn nieuwe box v12 niet aangesloten heb paar dagen terug ontvangen. heb je er ook superwifi of router er achter zitten? 

Heb zelf geen externe apparatuur er achter op de oude modem zal op V12 ook niet gebeuren was benieuwd wat je er nog evt. achter heb zitten want op de nieuwe modem zit de update er niet op toen waren er problemen schijnbaar je zit op de oude SGEJ10000312 en heet de update niet gehad.


Bij het verlengen van mijn abonnement is mij een nieuw modem (V12) aangeboden om mijn vorige (V10A) te vervangen. Deze heb ik vandaag omgeruild en sinds mag ik blij zijn als ik meer dan 5 minuten internet heb. Het modem start constant opnieuw op (alle lampjes gaan uit, power lampje wordt rood, na een tijdje alles weer groen) met willekeurige intervallen van ‘meteen’ (alles groen en valt uit) tot een half uur.

Contact met helpdesk gehad en die willen een monteur langs sturen. Dat gaat veel te lang duren, vooral aangezien er 2 personen thuis moeten werken waarbij 1 tether (KPN heeft 100gb data gegeven) niet het bereik gaat hebben voor beide werk plekken.

Wat er al is gedaan;

  • Remote modem reset
  • Lokaal hard reset (d.m.v. reset pin achterop)
  • Glasvezel kastje resetten d.m.v. 2 min. stroomloos maken

Is dit een bekend probleem en/of zijn er dingen die kan proberen?

Edit: Sorry, ik zie nu dat dit topic over SGEJ10000448 gaat, mijn modem draait op SGEJ10000312.

Goed dat ik mijn nieuwe box v12 niet aangesloten heb paar dagen terug ontvangen. heb je er ook superwifi of router er achter zitten? 

Heb zelf geen externe apparatuur er achter op de oude modem zal op V12 ook niet gebeuren was benieuwd wat je er nog evt. achter heb zitten want op de nieuwe modem zit de update er niet op toen waren er problemen.

Ik heb de update zo te zien nog niet (er staat wel in changelog dat die update juist een random reboot van de V12 oplost). Ik gebruik geen SuperWifi/router/etc., alleen de Experia V12.


Bij het verlengen van mijn abonnement is mij een nieuw modem (V12) aangeboden om mijn vorige (V10A) te vervangen. Deze heb ik vandaag omgeruild en sinds mag ik blij zijn als ik meer dan 5 minuten internet heb. Het modem start constant opnieuw op (alle lampjes gaan uit, power lampje wordt rood, na een tijdje alles weer groen) met willekeurige intervallen van ‘meteen’ (alles groen en valt uit) tot een half uur.

Contact met helpdesk gehad en die willen een monteur langs sturen. Dat gaat veel te lang duren, vooral aangezien er 2 personen thuis moeten werken waarbij 1 tether (KPN heeft 100gb data gegeven) niet het bereik gaat hebben voor beide werk plekken.

Wat er al is gedaan;

  • Remote modem reset
  • Lokaal hard reset (d.m.v. reset pin achterop)
  • Glasvezel kastje resetten d.m.v. 2 min. stroomloos maken

Is dit een bekend probleem en/of zijn er dingen die kan proberen?

Edit: Sorry, ik zie nu dat dit topic over SGEJ10000448 gaat, mijn modem draait op SGEJ10000312.

Goed dat ik mijn nieuwe box v12 niet aangesloten heb paar dagen terug ontvangen. heb je er ook superwifi of router er achter zitten? 

Heb zelf geen externe apparatuur er achter op de oude modem zal op V12 ook niet gebeuren was benieuwd wat je er nog evt. achter heb zitten want op de nieuwe modem zit de update er niet op toen waren er problemen.

Ik heb de update zo te zien nog niet (er staat wel in changelog dat die update juist een random reboot van de V12 oplost). Ik gebruik geen SuperWifi/router/etc., alleen de Experia V12.

Wat die changelog betreft random reboot van de V12 oplost geen idee wat dat inhoud zoveel heb ik er geen kaas van gegeten.😀


Hoi @Jurgen B, welkom op ons forum! Beide softwareversies hebben hun voor en nadelen maar het wijzigen hiervan is altijd even lastig.

Ik kan wel even meekijken naar de aansluiting natuurlijk, wellicht dat ik vanaf hier iets kan zien.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Jurgen B ik heb niets meer van je gehoord, heb je nog een oplossing kunnen vinden?