Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn telefoon gooit de verbinding elke keer er weer uit. Onze tv wil niet meer verbinden met het internet. Ook alles geprobeerd. Verschillende netwerken aangemaakt, instellingen naar WPA2 gezet maar niks lijkt te helpen…

Dit alleen na de update van afgelopen maandag/dinsdag

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb ook hetzelfde probleem. Internet is ook heel traag & niet overal in huis verbinding (ik heb ook “super wifi”). Allemaal na de update van maandag/dinsdag nacht. 


Hi Des99, 
Wat ik inmiddels voor de TV heb gedaan is een extra netwerk opgezet van 2.4 GHZ.

De TV doet het daar gelukkig wel stabiel op. Ook lijkt mijn telefoon stabieler geworden te zijn :)


Hier precies hetzelfde. Tv's en telefoons verbinden niet met wifi. 

Laatste update was erg slecht.

Wat nu te doen KPN?


Wij hadden hetzelfde probleem, heel traag internet en een niet bekabeld wifipunt deed het niet goed meer (oranje lampje). Ben goed geholpen door kpn: reset van de experiabox (zwarte puntje 40 sec ingedrukt houden op achterkant experiabox totdat rood lampje ging branden). Sindsdien hebben we weer snelle wifi. 

 

Maarr… een aantal oudere apparaten (wifiprinter, ipad, appletv) kunnen nu geen verbinding meer maken met de experiabox. De printer bijvoorbeeld ziet het wifinetwerk maar bij het invoeren van het (juiste) wachtwoord volgt er een foutmelding. We hebben ook al een 2,4Ghz wifiverbinding (extra) aangemaakt maar dat werkt ook niet. 
 

@Kpn er zijn meer mensen die hier last van hebben na een update. Kunnen jullie alsjeblieft met een oplossing komen? 
 

nawoord: hier op de site de oplossing gevonden door aan te passen naar wpa-2, zie 

M


We zien er inderdaad meer meldingen over. Met de update heeft de Box 12 nu WPA3 beveiliging. Sommige oudere apparaten,  zoals je al noemt, kunnen daar nog niet mee overweg. Die kunnen maximaal WPA2 aan. In de instellingen in het modem kan je het aanpassen naar WPA2, ik verwacht dat het dan wel weer werkt.


Reageer