Skip to main content

Onlangs heb ik een KPN Box 12 ontvangen. Echter na installatie zijn er 2 UTP verbindingen die niet meer werken, terwijl deze voorheen probleemloos werkte. Ik heb de kabels doorgemeten en deze zijn goed. 

 

Tevens hebben wij het idee dat de wifi verslechterd is, ondanks de 2 wifiversterkers. 

 

U had de WiFi versterkers voorheen al? Of heeft u die nu ook nieuw?

De utp-kabels... wat voor kabels zijn dat? CAT 5e?


Ja wifi versterkers hadden we eerder ook. En inderdaad UTP cat 5e. 

 


Ok. Heeft u al andere kabels geprobeerd? 


Het is inderdaad zo dat de kabels cat. 6 wel naar behoren werken. Toch bijzonder dat de kabels met de box v9 wel goed werkte. 

 


Waren het kabels waar de stekkers zelf aangezet zijn?


Ja zelf stekkers eraan gemaakt. 

 


Ok. Misschien toch een adertje los ofzo. Of verkeerde kleurvolgorde. 


Dat lijkt me sterk aangezien beide kabels vanaf het moment van omwisselen modem het niet meer deden en daarvoor jarenlang prima werkte. 


Ook kabels slijten.


De kans dat alle 4 gele LAN poorten van een modem het niet doen is heel klein. Ik zou toch naar de kabels kijken.


Dat lijkt me sterk aangezien beide kabels vanaf het moment van omwisselen modem het niet meer deden en daarvoor jarenlang prima werkte. 

Nieuwere apparatuur is soms gevoeliger voor een slecht werkende kabel dan oudere apparatuur. Zo is ook bekend dat de KPN Box nogal eens moeite heeft met CAT 7 kabels. Die zullen op de Experiabox v9 waarschijnlijk ook enkel probleem geven gok ik zo.