Skip to main content

Best allemaal! 

 

Na de recente update van mijn Wifi box 12 ervaar ik dezelfde problemen, zoals meer aangegeven op dit forum. Het gaat dan om problemen met het laden van Android apps. Deze gaan erg langzaam of synchroniseren totaal niet. Ook doen de smart home producten het niet. 

Bij mij is dit probleem er niet wanneer ik mijn telefoon verbind met de router box 12 zelf. Wel wanneer ik verbonden ben met mijn AP. Het betreft een TPLINK RE650. Deze is met Ethernet verbonden met de box 12. Tot aan de update functioneerde deze prima. Sinds de update heb ik er niks aan. Er is wel verbinding met het internet, internet paginas openen wel in Chrome, maar de apps doen niks (plus aangesloten smart producten).

Aangedragen oplossingen hebben bij mij geen effect, zoals de stekker van het glasvezel kastje er uit halen. Modem herstart en AP heeft ook geen effect. Ik hoor graag of er een oplossing is 

 

Wat zegt een ipv6 test site zoals bijvoorbeeld https://test-ipv6.com/ als u verbonden bent met de KPN Box? En wat zegt diezelfde site als u verbonden bent met de TP-Link?


Bij kpn:

 

IPv4 Only

 

IPv4: Good, AS1136 - KPN KPN National

IPv6: no

 

Bij de TPLINK: 

IPv4, plus Broken IPv6

IPv4: Good, AS1136 - KPN KPN National

IPv6: broken

 

Overigens bij de TPLINK ook soms,:

 

Dual Stack

 

IPv4: Good, AS1136 - KPN KPN National

IPv6: Good, AS1136 - KPN KPN National

OtherSites: 46/46 good

 


Even inloggen op de v12 en daar bij internetverbinding/ipv6 de ipv6 uit zetten. Er zit een probleem in de deze software op de v12 waardoor dit soms stilvalt.


@SchaakmatNK Het is IPv6 probleem van Android. Probeer de IPv6 instelling op Stateful (DHCPv6) of IPV6 helemaal te deactiveren.

Zie hier

 


Ik heb IPv6 uitgezet op de WiFi box 12 en dat heeft het probleem verholpen. Ik denk niet dat het echt aan Android ligt, want dat werkt op wifi (direct op de box) wel. Nu doen de apps het weer ook weer via de accespoint van TPLINK. Hopelijk komt er een oplossing van kpn, want er zijn er meer met het probleem.


Reageer