Skip to main content

Is het mogelijk om een proxy server in te stellen op mijn Experiabox?

Het gaat dus niet om het opzetten van, maar het verwijzen naar een bestaande proxyserver in mijn eigen netwerk. Ik kan het nergens vinden in de modem interface.

 

Dank alvast!

Nee. Kan niet. Denk ook niet dat zoiets ooit gaat komen. Voor het geval dat da uw volgende vraag zou zijn...


Is er een andere manier om dit voor mijn hele netwerk te regelen?
En op welk modem kan dit wel?


Is er een andere manier om dit voor mijn hele netwerk te regelen?
En op welk modem kan dit wel?

Nee. Ik denk met geen enkel modem/router van een provider. Ik vermoed ook niet met een Fritzbox. 

Waar wilt u het überhaupt voor gebruiken?


Een eigen contentfilter met AnyProxy op een Raspberry PI


Een eigen contentfilter met AnyProxy op een Raspberry PI

Dat kan gewoon niet met de apparatuur van KPN. U zult dit op elk apparaat apart in moeten stellen.


@Reijer123 @Nick83 Waarom kan het niet met Experia Box? Hier b.v. met Box V12b de 2nd proxy server op 169.168.2.253/0:0:0:0:0:ffff:a2a8:02fd

 


DNS en proxyserver zijn 2 verschillende dingen @TDN. Wat u laat zien is DNS.


@Nick83 Ah, ik zie het. Dan moet je via port portforwarding doen, maar het lukt idd niet om port forwarding naar buiten met de experia te realiseren. 


Ik heb net geprobeerd een port forwarding in te stellen. De V12 accepteert het wel.

Proxy Server op 192.168.2.253

 


Ik heb net geprobeerd een port forwarding in te stellen. De V12 accepteert het wel.

Proxy Server op 192.168.2.253

 

Dit kan haast niet werken. Poort forwardings werken buiten vandaan naar binnen. Niet vanaf binnen naar binnen. 


@Nick83 Port forwarding werk als de router het accepteert als de IP adressen maar geldig zijn, , ik dacht dat ie niet zou accepteren, maar dat doet hij toch. Met andere router (Asus) werkt zonder probleem. De proxy server moet natuurlijk niet ook de port 80 gebruiken om na buiten te gaan. Of je kan hem op een adres buiten rang 192.168.2.0/25 zetten en stel een port forwarding regel voor 192.168.2.0/25 in


Kunt u nu nog websites bezoeken die werken op poort 80? Die geen HTTPS hebben dus?


Hoi @Reijer123! Welkom op de KPN Community. Zoals Nick al aangeeft kan dit lastig worden met de Experia Box. Wellicht is een eigen router dan nog een optie? Kijk anders eens in dit topic:

 

 


Hoi @Remco van KPN , de volgende link werkt beter bij 'gewone' gebruikers aan de voorkant van het forum. 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Jouw link werkt alleen bij jullie aan de achterkant 😀


Hahaha, nou je kan wel merken dat ik mijn koffie nog niet had gehad. Bedank voor de assist @RBxx ik was nog niet scherp. 😅


Reageer