Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb op diverse plekken gezocht, maar kan het antwoord nergens iets vinden, hoewel ik wel een vermoeden heb.

Ik heb diverse modems van KPN liggen waaronder de v9, v10 en v12 en wil eigenlijk wat gaan testen met QOS instellingen.

Helaas zijn die instellingen niet te vinden in de modems, vermoedelijk verstopt door de KPN firmware.

Zijn deze settings uberhaupt mogelijk in deze modems of hoef ik niet verder te zoeken? Mijn eigen Wifi router (Ubiquiti AmpliFi) laat de instellingen niet zien omdat hij in bridge staat en 2 routers achter elkaar lijkt me nu ook niet bevordelijk voor het netwerk.

Hallo @RodyH QoS is niet instelbaar bij door KPN in bruikleen verstrekte modems.

 


Dank je wel @JanD. Ik had al een vermoeden toen ik alle berichten had gelezen over de diverse instellingen. 

Dan moet ik iets gaan zoeken wat wel lukt. Op deze manier heb ik in ieder geval geen mogelijkheid om het in te stellen. Mijn Ubiquiti instellen als router heeft ook geen zin want dat werken de tv kastjes van KPN niet meer 😎


Mijn Ubiquiti instellen als router heeft ook geen zin want dat werken de tv kastjes van KPN niet meer 😎

Die tv ontvangers houd u dan gewoon rechtstreeks op de Experiabox aangesloten. De rest van de apparaten achter de tweede router. Zo heb ik het al vele jaren. Werkt prima.


Mijn Ubiquiti instellen als router heeft ook geen zin want dat werken de tv kastjes van KPN niet meer 😎

Die tv ontvangers houd u dan gewoon rechtstreeks op de Experiabox aangesloten. De rest van de apparaten achter de tweede router. Zo heb ik het al vele jaren. Werkt prima.

 

Ok, dat werk dan dus wel? Ik had al een keer met dat idee gelopen, maar nooit uitgevoerd. Er moeten dan wat extra kabels worden getrokken en had daar eigenlijk geen zin in. Ik ga het eerdaags eens testen met wat kabels over de vloer. Bedankt voor de tip.Â