Skip to main content

Hallo. Sinds een paar maanden ben ik - op aanraden van KPN - overgestapt op de Box 12. Mijn oude experiabox was toen zo’n 7 jaar oud. Dit met behulp van de WiFi Manager gekoppeld met 3 SuperWifi punten.

Sindsdien echter heel regelmatig (lees meerdere keren per week dat ik het merk) storingen waarbij zowel WiFi als bedraad internet wegvalt. Duurt meestal zo’n 5-10 minuten dus geen enorme ramp maar wel irritant.

Nou ben ik eens gaan kijken wat er anders is als dit gebeurt. Op de Box 12 branden gewoon nog alle lampjes en de KPN check zegt ook dat er gewoon verbinding is met de Box 12. In de Thuis app van KPN is op dat moment wel een wijziging, de Box 12 heet dan niet meer zo maar is dan een ‘Unknown modem type’. Wanneer internet weer werkt staat er gewoon weer Box 12. Mijn idee is dus dat er iets misgaat in het modem bij het omzetten/doorgeven van het signaal. Heeft iemand enig idee / zelfde ervaring?

Leuk je even gesproken te hebben, @TacoM .  Rond 12:30 ga ik proberen een nieuw modem jouw kant op te krijgen ;-)

Je krijgt hier dan een SMS van met logistieke informatie.