Skip to main content

Bij de afbeeldingen om een Fritz!Box te resetten staan afbeeldingen (uit 2014) van de 7390 die al een tijd uit de roulatie is en ook al heel lang niet meer geleverd wordt. Bovendien is deze nog in het Engels gesteld, terwijl via interface van de FB’s allang voor Nederlands kan worden gekozen en er ook heel anders uitzien dan de huidige afbeeldingen. Misschien tijd voor een update naar de huidige firmware versie FRITZ!OS: 7.39? 

 

 

@Berrie_Kaas Helaas voor jou wordt de 7390 al een tijd niet meer ondersteund door AVM. De laatste software-versie is 6.87. De nederlandstalige software kwam pas bij versie 7. 
Ik zie dat je een 7590 hebt. Die kun je updaten naar 7.39. Die kun je met behulp van de wizards instellen op KPN glasvezel. 
De 7390 kan misschien nog als mesh-repeater worden gebruikt. 


@Berrie_Kaas Helaas voor jou wordt de 7390 al een tijd niet meer ondersteund door AVM. De laatste software-versie is 6.87. De nederlandstalige software kwam pas bij versie 7. 
Ik zie dat je een 7590 hebt. Die kun je updaten naar 7.39. Die kun je met behulp van de wizards instellen op KPN glasvezel. 
De 7390 kan misschien nog als mesh-repeater worden gebruikt. 

@JRe , niet voor mij helaas hoor, ik heb inderdaad al een aantal jaren de FB 7590, eerst op VDSL2, later op glas. KPN 'verhuurd' de 7590, de 7581 en de 7583. De GUI (Graphical User Interface) van deze drie boxen wijk totaal af van het instructiemateriaal dat KPN op haar site publiceert, dat was de reden van mijn opmerking.

Dat de 7390 al vele jaren niet meer door de fabrikant (AVM) wordt ondersteund was voor mij de aanleiding op dit hier op te merken, juist met het verzoek om deze gegevens te actualiseren. KPN loopt hiermee bijna 10 jaar achter!! 😏. zie:

 


@Berrie_Kaas , het is v.w.b. de Fritz!Box toch al een onvolledige invulling.

Het artikel begint met als eerste reden om een Modem te resetten aan te geven “Je bent het wachtwoord van de webinterface vergeten / inloggen lukt niet”, vervolgens wordt het resetten van een Frit!Box alleen omschreven vanaf inloggen in de Modem.

Ik heb eerder daarop al eens een aanvulling gepost:

https://forum.kpn.com/modems-123/aanvulling-op-reset-het-kpn-modem-experia-box-fritz-box-565697  , maar kennelijk is het niet nodig dat aan het oorspronkelijke artikel toe te voegen.

Ik vermoed daarom zomaar dat helemaal niemand iets met jouw melding gaat doen.

 


Hoi @Berrie_Kaas en ook @Dicksooo, dankjulliewel voor de tips! Onze Kennisbank is nooit af - we doen ons best om 'm te blijven verbeteren en aanvullen. Tips en suggesties zijn daarom natuurlijk waardevol en welkom :) 

Het is op het moment druk door de vakantieperiode, waardoor we er niet meteen in kunnen springen. We nemen jullie suggesties mee ter verbetering en kijken er binnenkort naar, zo gauw de mogelijkheid er is.


Hoi @Berrie_Kaas ,

De wijziging in de interface met wat je op de screenshots ziet, en in je eigen modem, zijn puur estetisch. Alle knoppen staan nog op dezelfde plek, en de wijze van resetten is niet anders geworden (op een enkel detail na, die we aan gaan passen). Het vervangen van de screenshots (mede omdat het voor mij vrij lastig is het te organiseren) gaat nog wel een keer gebeuren, maar staat niet helemaal bovenaan de lijst der prioriteiten.

Ik ga nog wel even het artikel aanpassen over hoe je het modem kan resetten als je het wachtwoord van de webinterface vergeten bent.


Inmiddels is het artikel aangepast, en is de wijze van resetten als je het wachtwoord vergeten bent, toegevoegd.