Skip to main content

Hoi,

Het services lampje van onze modum staat nu al een paar dagen op oranje. Het internet en de wifi doen het verder wel gewoon. Alleen ik vraag mij af wat dit precies is, en wat we er aan kunnen doen.
We hebben de modum al een paar keer geprobeerd te resetten zonder geluk.
Dit is begonnen te branden nadat we ons abonnement hebben geüpgrade naar een sneller internet pakket.

Ik heb al een vermoeden ​@Famsantema . Heb je glasvezel of een koperaansluiting?

​@Joep1965 Ik geloof dat wij op een koperaansluiting zitten, en we hebben nu een abonnement met 200 m/bits up en 20 m/bits down

Dat denk ik ook. Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Log in,  ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. 

Die route specifiek kan ik niet vinden, maar ik denk dat je dit bedoelt ​@Joep1965 ?

Dit is de nieuwste firmware inderdaad en die ziet er anders uit. Ik vermoed dat je ivm de hogere snelheid pairbonding nodig hebt. Maw 2 actieve lijnen. Zover ik weet kan dat niet met deze firmware. Ik roep ​@Ik_Combineer er even bij. Met een beetje geluk reageert hij vandaag nog.

KPN Software versie V10.C.24.12.11 ondersteunt pairbonding. Door de snelheidsverhoging zal de verbinding ook op pairbonding gezet zijn, alleen nog niet correct aangesloten. ​

Heb je toevallig een Y-cable ontvangen ​@Famsantema? Dit is een kabel die van 1 stekker over gaat naar 2 stekkers. Deze heb je nodig om gebruik te maken van twee lijnen, waardoor je de hogere snelheid kunt behalen. Naast de kabel moet de aansluiting ook geschikt zijn om twee stekkers in te doen. Mocht dit laatste niet zo zijn zou ik adviseren om een afspraak te maken voor een monteur. En bij het ontbreken van de kabel contact op te nemen met de klantenservice. 

Je kunt KPN op meerdere manieren bereiken. Het gemakkelijkste is het inplannen van een belafspraak. Er wordt dan contact met je opgenomen, wanneer het jou uitkomt. Andere opties zie je hier: 

https://community.kpn.com/uitleg%2Dover%2Dde%2Dkpn%2Dcommunity%2D3/hulp%2Dnodig%2Dwij%2Dstaan%2Dvoor%2Dje%2Dklaar%2D622162

Reageer