Skip to main content
Beantwoord

Servicetool geeft aan dat mijn glasvezelaansluitpunt niet geschikt is voor eigen ONT

• July 23, 2026
  • 1 reactie
  • 56 keer bekeken

Ik heb een eigen ONT (Unifi met Zaram ONT) welke ik in de servicetool wil aanmelden.

De servicetool zegt dat mijn ‘...glasvezelaansluitpunt niet geschikt is voor eigen ONT‘. Terwijl deze 6 dagen terug nieuw is geinstalleerd

(omzetting Kabeltex->KPN).

@KPN -monteur ​@KPNMONTEUR: Kunnen jullie deze melding oplossen, zodat ik mijn Zaram PON-ID kan registreren?

screenshot servicetool:

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@chri5.. Welkom op de KPN Community! 

Is er een KPN Netwerk monteur bij je langs geweest om de FTU te plaatsen of aan te passen? Of alleen om de NT te vervangen? 

Het kan zijn dat de administratie nog niet helemaal in orde is na het bezoek van de monteur. Je kunt dan nog even wachten of je kunt de servicetool verder doorlopen en een afspraak met een monteur inplannen. Die kan dan eventueel constateren dat alles in orde is en het alsnog administratief regelen voor je. Dat lijkt mij eerlijk gezegd de kortste klap, want we kunnen dat helaas niet zo direct aanpassen voor je. 

Laat maar weten of dat lukt of wat de voortgang is geweest de afgelopen dagen!

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 27, 2026

Hoi ​@chri5.. Welkom op de KPN Community! 

Is er een KPN Netwerk monteur bij je langs geweest om de FTU te plaatsen of aan te passen? Of alleen om de NT te vervangen? 

Het kan zijn dat de administratie nog niet helemaal in orde is na het bezoek van de monteur. Je kunt dan nog even wachten of je kunt de servicetool verder doorlopen en een afspraak met een monteur inplannen. Die kan dan eventueel constateren dat alles in orde is en het alsnog administratief regelen voor je. Dat lijkt mij eerlijk gezegd de kortste klap, want we kunnen dat helaas niet zo direct aanpassen voor je. 

Laat maar weten of dat lukt of wat de voortgang is geweest de afgelopen dagen!