Skip to main content

De KPN techniek staat voor niets. Ik heb een Huawei modem/router voor draadloos internet + een vervangende simkaart omdat ik ben overgezet van xs4all naar kpn. Bah, Hij werkt niet in mijn Huawei mobile wifi E5573C, (zelf gekocht) Maar nu komt de truc de xs4all simkaart, die binnenkort niet meer werkt, die functioneert (nog) wel.  KPN hoe kan dit? wie heeft hier. meer problemen mee of weet de oplossing.

Hallo

Om mobiel Internet van KPN aan de praat te krijgen met apparatuur die is ingesteld voor mobiel Internet van XS4ALL moet je de instellingen van de hotspot aanpassen. 

Daarvoor kun je deze stappen als leidraad gebruiken:

https://www.xs4all.nl/service/installeren/mobiel-internet/hoe-installeer-ik-mijn-internet-hotspot-huawei-e5331/

Bij de instellingen kun je het profiel wijzigen. Ik weet niet of het KPN profiel erbij staat. Kies KPN als dat mogelijk is of kies anders om zelf een profiel aan te maken. 

Hier heb je zo goed als geen gegevens voor nodig. 

De gebruikersnaam en wachtwoord worden niet gecontroleerd. Daar kun je alles invullen wat je wilt. 1234 etc, maakt niet uit. De APN die gevraagd wordt bij KPN is “internet” maar dan zonder aanhalingstekens. 


Dankje, ik ga het proberen en laat het resultaat weten, maar dat wordt wel maandag denk ik😊


Hoi @pe1hrp, hebben de stappen van Daniel je op weg geholpen? Is het daarmee gelukt om de instellingen van de hotspot aan te passen?


Het is gelukt, maar het betreft een huawei5573c en vraag me niet hoe maar dankzij een aanwijzing op de website van xs4all bij het installeren kwam ik tot de ontdekking dat kpn in al haar wijsheid zonder iets in een document te melden mijn inlognaam had gewijzigd dus daarvoor dank en chagerijn voor een aantal verpeste avonden.

tip van Bootz: als ergens door kpn een inlognaam gewijzigd wordt vermeldt dan dan svp in de correspondentie, want ook op de website is er niets van te vinden.


Dat ben ik met je eens @pe1hrp, als de gebruikersnaam veranderd is het wel heel erg handig dat je dat ook weet! Ik geef dat intern door. Gelukkig heb je dat zelf al kunnen vinden en is het daarmee opgelost!