Skip to main content
Beantwoord

Sinds 3 december krijg ik regelmatig melding over updates, maar ik heb nog steeds geen

• 11 februari 2025
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Mijn V10  krijgt sinds 3-12-24  regelmatig updates, zegt KPN.

Niet dus.

An sich niet zo'n probleem, maar wat ik steeds irritanter ga vinden is dat mijn netwerk elke keer overhoop gegooid wordt want IP-adres intern wordt elke keer op 192.168.2.254 gezet.

Afgelopen nacht ook weer.

Ik had hier gelezen dat handmatig modem resetten zou kunnen helpen dus braaf 10 seconden op resetknop geduwd en Fingers crossed.

Helaas. In de telefoon geklommen en kreeg uiteindelijk iemand (ws 2e lijn)  aan het apparaat die beweerde dat ik minsten 30 seconden de reset moet induwen, mss wel 45 seconden.

Als dat niet werkt moet ik me hier melden want voor hem geen reden n ander modem af te sturen en 1 op 1 een firmware parsen kan hij niet.

Ik loop nu dus al twee versies achter  en zou  graag van dat  gezeur van elke keer mn netwerk opnieuw opzetten af zijn.

Iemand suggesties?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hmm, ik meende te hebben begrepen dat een van de updates bij jou al wel gelukt was, ​@azwartkruis, en dat je in ieder geval al over was naar de KPN Software. Maar ik zie hier dat jouw modem nog op V1.01.00T04.3Intermediate zit. Wat betekent dat jij waarschijnlijk ook in die groep zit waar wij een bepaald issue mee zien. Dan kan ik je, helaas, op dit moment alleen vragen om af te wachten. Bij de laatste updatepoging hebben we je modem ook een reset gegeven, als een soort paardemiddel in de hoop dat de update dan zou pakken. Maar dat is blijkbaar niet gelukt. Je gaat de update uiteindelijk krijgen, maar het is nog niet helemaal hoe we dat gaan aanvliegen. Je krijgt daar sowieso bericht van. 

Bekijk origineel

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28380 reacties
  • 12 februari 2025

We zijn op dit moment bezig met het bijtrekken van de mensen die nog op de 10.03 (of 10.01) versie zitten, ​@azwartkruis. Eind deze week is daar weer een groep van. Ik verwacht dat je daar dan in gaat zitten. Maar, gezien wat je beschrijft is een reset dan wel een goed iets om toch even te doen van te voren. Het is bij modems met KPN Software zo dat je de resetknop minimaal 20 seconden moet indrukken voor de reset van start gaat. Dus, als je dat nog niet gedaan hebt, doe dat alsnog, en wacht dan het einde van de week af. Heb je daarna nog geen update, geef het hier even aan (en zorg dat je forumprofiel is ingevuld) dan check ik dit verder.

• Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 12 februari 2025

Dank,@Erik.

Heb  na  een  reset  met 45 seconden  knop indrukken geen soulaas.

Ik meld me.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28380 reacties
  • Antwoord
  • 16 februari 2025

Hmm, ik meende te hebben begrepen dat een van de updates bij jou al wel gelukt was, ​@azwartkruis, en dat je in ieder geval al over was naar de KPN Software. Maar ik zie hier dat jouw modem nog op V1.01.00T04.3Intermediate zit. Wat betekent dat jij waarschijnlijk ook in die groep zit waar wij een bepaald issue mee zien. Dan kan ik je, helaas, op dit moment alleen vragen om af te wachten. Bij de laatste updatepoging hebben we je modem ook een reset gegeven, als een soort paardemiddel in de hoop dat de update dan zou pakken. Maar dat is blijkbaar niet gelukt. Je gaat de update uiteindelijk krijgen, maar het is nog niet helemaal hoe we dat gaan aanvliegen. Je krijgt daar sowieso bericht van. 

• Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 17 februari 2025

Ik wil best een ander modem ontvangen hoor, maar dan 1 met de goede software

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 20 februari 2025

Hi ​@azwartkruis, we kunnen hier niet een nieuw modem voor sturen, het is echt even een kwestie van afwachten tot de update wel succesvol uitgevoerd wordt!

Reageer