Na firmware update functioneert menu-item 'thuisnetwerk' niet goed:
- De tab 'verbonden apparaten' laat een lege tabel zien met een eeuwig ronddraaiend cirkeltje. De DHCP werkt wel, dus de apparaten zijn wel zichtbaar voor de router.
- In de vorige firmware versie kon je in de lijst met verbonden apparaten een 'vriendelijke naam' instellen voor je apparaten; dat lukt dus nu niet meer.
Ik heb pas sinds een week internet van kpn, en ik weet niet met welke firmware mijn kpn 12 box geleverd werd; ik werd wel overvallen door de plotselinge ongevraagde update omstreeks 12 uur 's avonds.
Hiervoor had ik kabel-internet van caiway met een tamelijk oude Netgear router waarop ik jarenlang zonder enig probleem Tomato firmware draaide. Ik had daarop mijn huisnetwerk de domeinnaam 'lan' gegeven, en die gebruikte ik in allerlei huisautomaiseringsscripts. De kpn router geeft mij niet de mogelijkheid een lokale domeinnaam in te stellen (of heb ik die functie nog niet gevonden?), en daardoor falen vrijwel al mijn scripts.
Ik vrees dat ik maar een eigen lokale dns en dhcp moet gaan draaien met dnsmasq op mijn huisserver; heeft iemand daar ervaring mee?