Skip to main content

Sinds de laatste  update heeft het modem naast het bekende "guest" WiFi nu ok nog een "Extra" WiFi. Kan iemand tekst en uitleg geven over wat daar de functie c.q. het voordeel van is? Zit daarin soms een mogelijkheid om de WiFi van het modem en de Extenders apart aan en uit te zetten of zo?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik zag vanmiddag dat ook de ‘Experia WiFi’s’ een software update hebben gekregen en er ook een ‘Extra WiFi’ beschikbaar is. 

De uitleg die daar bij vermeld is, laat aan duidelijkheid niets te wensen over, denk ik:

Het kunnen gebruiken van een extra WiFi netwerk naam (ssid) kan voor uiteenlopende doeleinden gebruikt worden.
Bijvoorbeeld het apart kunnen koppelen van homedomotica of wifi apparatuur die expliciet alleen van een bepaalde wifi band gebruik kan maken.

Een extra WiFi netwerk naam kan middels deze instellingen ingegeven worden per WiFi band.
Deze extra WiFi netwerk naam is qua communicatie gelijk gesteld aan het ingestelde hoofd WiFi netwerk naam en heeft dus geen beperkingen zoals bij de Gast WiFi netwerk naam (bandbreedte beperking & alleen internet toegang) van toepassing is.

Tot slot het aanzetten van een extra WiFi netwerk naam (net als bij Gast WiFi) geeft extra verkeersbelasting in het thuis WiFi netwerk. Gebruik deze functie dus doelmatig voor specifieke toepassingen die een separate naam vereisen.


Bedankt voor het snelle antwoord en de uitleg.

Wel jammer dat KPN dit niet communiceert, bijvoorbeeld als een soort "release notes" per Email. Je krijgt soms over de grootste flauwekul emails, maar zoiets moet je maar toevallig tegenkomen en dan zelf uitzoeken wat je er mee kunt. Waarom investeren in een extra functionaliteit die zinloos is als niemand ervan weet?


Er is op dit forum een topic gewijd aan de update:

Maar niet elke KPN-klant volgt dit forum en kan daardoor wel eens iets missen.


Hoi @scutec, ons forum is een prima plek om dit soort vragen neer te leggen. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers die anderen graag op weg helpen. Ik zie dat je al goed geholpen bent door @Berteman, super! In bovenstaand topic vind je alles over de laatste updates voor Experia Wifi en SuperWifi. Als je geïnteresseerd bent in de updates voor de wifi versterkers en modems, hou dan gerust ons forum in de gaten. We delen hier altijd de updates voor zowel onze modems als versterkers.