Skip to main content
Antwoord

Sinds kort Box 12 met nieuwste firmware ipv6 werkt maar drie dagen

• September 11, 2025
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Goedenavond allen,

Ik ben recent geactiveerd op glasvezel. De eerste box 12 had last van een reboot tik, de tweede werkt gelukkig stabiel. Afgelopen zaterdag bleek ook de firmwrae geupdate, en alles werkte als een trein. Ook de ipv6 tests waren direct positief, echter dat duurde maar een paar dagen.

Iedere ipv6 test die ik nu doe geeft aan dat ik geen ipv6 heb. Ik heb in het modem ipv6 al uit en aan gehad, wat ook een keer resulteerde in een leeg scherm qua ip informatie. Ik  heb gelezen dat er af en toe uitdagingen zijn/waren bet box 12 en ipv6. Is er iemand ie me kan helpen/bijpraten? Ik benader een nas van een broer van mij normaal gesproken ook over ipv6, dat is even stuk nu.

Ik heb een goed humeur en lange adem, dus kom maar op met de opties. Alleen een modem herstart kan ik niet zomaar uitvoeren. Mijn vrouw is helaas getroffen door herseninfarcten, kijkt veel tv en heeft moeite met veranderingen. Daar plan ik dus met liefde, veel liefde omheen. Community: verbaas me :-)

Beste antwoord door joey92

​@BigDaddyNL 

heb je versie V12.C.25.06.06 op de Box12 staan?

met deze versie zijn er inderdaad problemen met de IPv6 connectiviteit. het beste is om IPv6 tijdelijk even helemaal uit te zetten tot dat er een nieuwe versie voor de Box12 beschikbaar komt.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 11, 2025

​@BigDaddyNL 

heb je versie V12.C.25.06.06 op de Box12 staan?

met deze versie zijn er inderdaad problemen met de IPv6 connectiviteit. het beste is om IPv6 tijdelijk even helemaal uit te zetten tot dat er een nieuwe versie voor de Box12 beschikbaar komt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

Goeienavond ​@joey92 ,

Dat is inderdaad de versie die op mijn modem staat. Bedankt dat je mijn vermoeden (ik meende vaag al iets gelezen te hebben in de veelvoud van topics waar ik doorheen struin. Ik wacht dan inderdaad wel even de nieuwe versie af. Vind het op zich een hele overzichtelijke GUI trouwens, ik mis alleen (als iemand die al 40 jaar ronddwaalt in de IT) wel de logging. Misschien helemaal niet nodig, maar ja dat ram je er bij mij niet meer uit :-)

De glasvezellijn zelf is overigens sinds de geslaagde reanimatie van Kyra keurig actief gebleven :-)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@BigDaddyNL en bedankt voor jouw bericht ;)
Mooi om te zien dat je vraag als is beantwoord door ​@joey92 en zodoende heb ik zijn antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Sowieso het advies (mocht je dat nog niet hebben gedaan) om je te abonneren op de Product Updates van de Box 12!