Skip to main content

Ik heb een experia v10 modem al langere tijd. Maar sinds afgelopen 2 maanden valt deze af en toe zo maar uit en start dan weer op.

Ook wordt deze erg warm.

Het lijkt ook steeds erger te worden. 

Waar deze eerst 1 tot 2 keer per week uit viel is dat nu 2x per dag geworden. 

Hoe kan ik dit verbeteren?

Hoi @Dirk-Jan de Jong, welkom bij ons op het forum. Een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk! Met de gegevens in je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken. Je zegt dat de verbinding 2 keer per dag wegvalt, dat zie ik niet terug. Ik zie 3 verbrekingen op de 15e en verder lijkt het stabiel te zijn.

Wat gebeurt er precies op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er met de lampjes op de V10 en op het glasvezelkastje? Gaat daar iets knipperen of valt er iets uit? 

Komt de verbinding ook vanzelf weer terug, of moet je het herstarten handmatig doen? 

Als alles uitvalt kan je ons ook bellen terwijl het is uitgevallen. Via 0800-0402 kan een collega dan op dat moment met je meekijken wat er aan de hand is, dat geeft een beter beeld van de situatie dan als we achteraf kijken of de verbinding is weggevallen.


Ik weet niet zeker als de experia box zelf verbinding verliest. Maar de WiFi is dan even weg en de tv kastje loopt dan vast. En even later er werkt het dan weer. 

 

Hoe de lampjes het doen weet ik niet precies. Verbinding komt dus vanzelf wel weer terug. Is alleen wel vervelend.


Heb je dit soort dingen in huis @Dirk-Jan de Jong ?

 


Nee heb niet me netwerk lopen via het stopcontact. 


Ik kan me voorstellen dat dat erg vervelend is @Dirk-Jan de Jong. Kan je de volgende keer dat de verbinding wegvalt kijken wat de lampjes op het modem doen? Dat geeft een beter beeld van de situatie en kunnen we kijken wat we het beste kunnen doen.

Ook kan je zoals gezegd op dat moment naar ons bellen, zodat de verbinding op dat moment samen met je kan worden nagekeken.