Skip to main content

Beste, 

Sinds de update van mijn box 12 (V12.C.22.23.14): een aantal applicaties op mijn mobiel telefoon (Android 13) werken niet op WIFI maar wel op 4G/5G. Het gaat om applicaties zoals Google Maps en een bankieren applicatie. 

Graag een advies / oplossing.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @MKN2021, dat is gek. Want met de update zijn er verder geen instellingen gewijzigd. Zou dus gewoon moeten werken als voorheen. 

Zou je het modem en telefoon eens willen herstarten? Maakt dat verschil?

Zo niet kun je dan de wifi op jouw toestel eens vergeten en opnieuw aanmelden nadat je het toestel heb herstart? Werken de apps dan wel?


Heb allebei gedaan, maar het probleem blijft terugkomen. Gebeurt op een andere mobiel ook.

 

Is er iets veranderd aan de Box 12 configuratie  in de laatste update (V12.C.22.23.14)? Alles werkte goed voor deze update.

 

Ik heb vanmiddag ipv6 uitgezet om verder te testen.


Helpt dat? Want ik lees bij een andere klant dat dat niet uitmaakte. Daar is het spontaan opgelost. Daar werkte het via de gastwifi wel vreemd genoeg. 


Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, daarnaast werken sinds de update mijn google homes heel slecht (ik krijg zon 99% van de tijd de melding; “Er gaat iets mis, probeer het over een paar minuten nog een keer.”)

 

Na het modem te herstarten werkt alles een paar uur (ook de 1% van de tijd dat de google homes het wel doen), maar daarna komt het probleem terug. Gisteren avond ook even een fabrieksreset gedaan maar ook nu na een paar uur weer hetzelfde probleem.

 

Ook merk ik dat de paginas topologie, verbonden apparaten en ip-adres reserveren unresponsive zijn na de update, de laatste hier van is MEGA irritant aangezien ik veel domotica waarvoor een statisch IP nodig is.

 

Voor de update werkte alles prima, aangezien mijn zwager in de netwerkbeheer zit hebben hij en ik de laatste maanden (want ja het probleem loopt al sinds de update in Maart) van alles geprobeert qua instellingen (in zowel het modem zelf als in mijn unifi accesspoints) omdat ik een fabrieksreset van het modem wou voorkomen vanwege de niet werkende ip adres reserverings pagina (welke trouwens ook niet werkt als ik mijn laptop direct met de kpnbox 12 verbind via een kabel, dus ik achte de kans al klein dat het in mijn accesspoint instellingen zit). Toen ik er gisteren avond helemaal klaar mee was dat mijn google homes weer eens zeiden dat er iets mis ging toch maar een fabrieksreset geprobeert, maar nu ben ik dus verder van huis omdat niks een statisch ip adres te geven is (en de andere problemen ook niet opgelost zijn).


Heb allebei gedaan, maar het probleem blijft terugkomen. Gebeurt op een andere mobiel ook.

 

Is er iets veranderd aan de Box 12 configuratie  in de laatste update (V12.C.22.23.14)? Alles werkte goed voor deze update.

 

Ik heb vanmiddag ipv6 uitgezet om verder te testen.

Wat heeft ipv6 uit opgeleverd als resultaat?


Ik heb twee weken geleden IPv6 uitgezet op Box12: de applicaties werken zonder problemen op mijn Android 13 mobiel. 

Maar de laatste paar dagen mijn netwerk is minder stabiel, de mesh satelliet valt vaak uit. Ook mijn IOT apparaten vallen vaak uit. Ik heb geen idee of dit met het uitzetten IPv6 iets te maken heeft…

Ik zie echter (nog) een FW update op mijn Box12: V12.C.23.04.16. Is er iets nieuws hier? Wat kan ik doen om de stabiliteit van mijn netwerk te verbeteren?

 


De nieuwe updates worden in onze Product Updates uitgelegd. 

Wil je de stabiliteit verbeteren, dan wil ik je aanraden de wifi manager eens te doorlopen. Die helpt je de wifi te optimaliseren. 


IPv6 uitgezet op Box12: de applicaties werken zonder problemen op mijn Android 13 mobiel. 


Helemaal top. Bedankt voor het delen. 

Mocht er nog weer eens iets zijn. Laat het dan vooral weten.