KLACHT..
Info vooraf:
- 2 jaar zonder problemen. Echt 0. (Dit huis)
- Box 12
- 3 x super Wifi ( De witte) Elke verdieping 1 - Bedraad.
Kom thuis, lampen gaan niet aan, radio gaat niet aan, raar… geen WIFI signaal. WIFI op de box 12 staat uit en de schotels (wit) branden groen, dit klopt. Dan maar de stekkers eruit, 10 sec wachten en stekkers er weer in. Alles komt weer op en het groene WIFI lampje begint te branden op BOX12, raar, dit kan niet, want dat stond allemaal uit. WIFI doet raar. Ik probeer in te loggen op de super wifi portaal (192.168.2.151) en krijg redirect naar BOX12. Snap er niks van. Dan maar inloggen op BOX12.
Uw ww is gereset naar het standaard ww.. staat erin inbeeld. Ik denk nog, wat is dit nou dan.
Na wat zoeken en grasduinen kom ik er achter dan KPN mijn BOX12 heeft voorzien van versie SGEJ10000528. Na nog verder zoeken kom ik er achter dat BOX12 nu ook meedoet in het MESH netwerk en dat het beheer van de SUPERWIFI punten nu vanaf BOX12 gedaan moet worden.
KPN → Goed nieuws! Jouw modem is nu ook een SuperWifi punt.
Ik weet nog niet of dit goed nieuws is.
Dank je wel KPN, dank voor het wegnemen van veel van de instellingen. Je kan eigenijk helemaal niks meer, die paar opties op BOX12 zijn nou niet om over naar huis te schrijven. Hé maar KPN zal er wel over nagedacht hebben, anders zouden ze dit niet doen, toch?
Vanaf het moment dat mijn BOX12 is voorzien van versie SGEJ10000528, alleen maar problemen.
De WIFI zelf op de BOX12 maar weer uitgezet, want als je dat laat aanstaan, dan is het drama, geen normale TEAMS meeting te doen. Het MESH netwerk is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven, nog nooit zo slecht internet gehad. Portaal van BOX12 totaal niet responsive.
Heb je de boel al gereset, ja dat heb ik al gedaan. Geen verbetering. KPN zelf had immers de BOX12 ook al gereset, anders kon het standaard WW er niet opstaan. Heb je de WIFI manager als gebruikt, ja die heb ik ook al gebruikt.. Die geeft aan dat ik klaar ben voor meer dan goede Wifi.
- Hebben meer mensen dit zelfde probleem?
- Heb ik het bericht gemist van KPN dat ze mijn modem gingen voorzien van een update? Of heeft niemand een bericht gehad?
- Geen uitleg gekregen wat de nieuwe update inhield, of heb ik dat bericht ook gemist?
Ik vind dit zeer ondermaats van KPN, ik zit juist bij KPN voor in het verleden hun goede communicatie . Dit slaat kant nog wal.
En dan nog wat anders, nieuwe klanten werven met een 12 maanden abo voor 35 euro. Je bestaande klanten bij een vernieuwing met het minimale van het minimale naar huis sturen. Zo gaan je niet met je bestaande klanten om. Als ik dan vraag, kan ik misschien mijn oudere witte SUPERWIFI (3 stuks) omruilen voor jullie nieuwe zwarte Wifi6 superwifi punten, NEE MENEER DAT KAN NIET.
Is er dan een inruilprogramma, of een korting voor bestaande klanten, nee meneer u zal toch echt de nieuwe SUPERWIFI schotels zelf moeten komen, a bijna 300 euro.
Maar beste KPN jullie updaten mijn BOX12 zodat hij voor MESH wifi 6 geschikt is, maar laten mij wel zitten met de oude witte schotels en een niet goed werkend MESH netwerk.
Ja sorry we kunnen verder niks voor u doen.
Thanks KPN, zo ga je me jarenlange trouwe klanten om die niet alleen TV en internet hebben, maar jullie totale pakket.
-Tom