Skip to main content

Hoi KPN,

Ik ben al een eeuwigheid klant bij jullie en wilde graag weten of mijn experiabox vernieuwd kan worden?

Door mijn nieuwe woning en wij op zolder slapen hebben wij slecht wifi bereik daar. Ik heb al twee super wifi punten maar zelfs dat is niet genoeg vanwege het feit dat mijn KPN experiabox verouderd is en geen wifipunt op zich is.

Gaarne zou ik deze willen omruilen in de winkel om zo mijn problemen te verhelpen. 

Ik hoor graag of dit mogelijk is?!

 

Vriendelijke groet Rob

Nooit een v10 weg doen. Het beste modem wat kpn heeft!! Wat is er aan de hand?


Goedemorgen @Kwabbelnoot en bedankt voor je bericht :) 

Dat de wifi op de slaapkamer slecht is, heeft hoogstwaarschijnlijk niks te maken met het v10 modem die je nu in gebruik hebt. Mocht blijken dat dit wel de oorzaak is dan kan ik deze natuurlijk altijd omruilen maar ik verwacht dus niet dat dat de oorzaak is. Ik vermoed dat het modem (Experia Box) op de begane grond staat? En waar heb je de 2 Super wifi punten geplaatst? 

Ik kan je ook alvast aanraden om dit topic over de Super wifi punten eens door te nemen, hier vind je veel handige tips & trucs waar je hopelijk je voordeel mee kan doen!


Hoi Janz,

Het klopt. De experia box staat bij de meterkast bij de voordeur. Hier zit 1 superhifi aangesloten en vervolgens heb ik nog een super wifipunt op zolder. De monteur zei al dat het mogelijk gaat haperen. Ik was ook in de veronderstelling dat ik aan twee wifipunten genoeg heb maar wist niet dat je al 1 punt kwijt bent die aan je experiabox vast moet zitten.

Nu heb ik gisteren een derde wifi punt van iemand overgenomen. Ik deed alles zoals het moet maar hij pakte hem niet. Nu moet ik via de app inloggen op mijn superwifi2 maar alles heb ik geprobeerd maar werkt niet. Ik snap er geen hol meer van!


Hoi Janz,

Het klopt. De experia box staat bij de meterkast bij de voordeur. Hier zit 1 superhifi aangesloten en vervolgens heb ik nog een super wifipunt op zolder. De monteur zei al dat het mogelijk gaat haperen.

Ja, die afstand is gewoon veel te groot. leg maar een kabel. Want ook met een derde draadloze SuperWiFi zal dit prut blijven.

Ik was ook in de veronderstelling dat ik aan twee wifipunten genoeg heb maar wist niet dat je al 1 punt kwijt bent die aan je experiabox vast moet zitten.

Nu heb ik gisteren een derde wifi punt van iemand overgenomen. Ik deed alles zoals het moet maar hij pakte hem niet. Nu moet ik via de app inloggen op mijn superwifi2 maar alles heb ik geprobeerd maar werkt niet. Ik snap er geen hol meer van!

Heeft u de nieuwe SuperWiFi eerst uitgebreid gereset met het kleine resetknopje achterop? Minstens 15 seconden vast houden. Daarna weer op laten starten. Vervolgens moet de lamp paars branden volgens mij. Dan de utp-kabel erin en even op je gemak koffie gaan drinken. 


Hoi @Kwabbelnoot, heb je nog iets gehad aan de goede tip hierboven van @Nick83?


Ik heb zelf een derde wifipunt gekocht en alles opnieuw geïnstalleerd. Nu Werkt het weer naar behoren. Afwachten op het volgende probleem! Maar alle bedankt!


Ik heb zelf een derde wifipunt gekocht en alles opnieuw geïnstalleerd. Nu Werkt het weer naar behoren. Afwachten op het volgende probleem! Maar alle bedankt!

Goed om te horen @Kwabbelnoot en ook bedankt dat je dit nog even laat weten!

Mocht er onverhoopt wel weer een probleem ontstaan, dan willen we natuurlijk graag weer met je meedenken. Maar ik verwacht eigenlijk dat het nu goed moet blijven werken :)