Skip to main content

Dit is me toch ook wat!! Klik ik met mijn experiabox op wifi verbeteren in de app, krijg ik bericht dat mijn router is verouderd en een nieuwe wordt gestuurd. Ik ontvang de Kpn box 12, leuk toch? Zie ik dat ik mijn snelheid kan verhogen voor 4,99 per maand, eerste 3 maande gratis. Doen! Krijg ik een mail dat er weer een nieuwe router word opgestuurd en dat er een monteur langskomt. Ik naar de chat om de monteur en nieuwe router af te zeggen. Dit kan niet mevrouw, u hebt die nieuwe router nodig om uw snelheid te verhogen en een monteur om uw lijn uit breiden. Had ik wel wat eerder willen weten. Vervolgens krijg ik mijn smart stekkers en apparaten niet meer aan de praat want dat lukt alleen met 2.4g en het blijkt niet mogelijk om 5g uit te zetten. Al die smart spullen hebben me best wat geld gekost. Ik vind dit echt niet kunnen. Hoe gaat dit opgelost worden? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welkom op het forum @Maaike62! Voor apparaten die alleen op de 2,4GHz werken hebben we de optie “Extra Wifi” ingebouwd in het modem. In ons Box 12 update topic staat daar meer over. 

Om deze aan te zetten log je in op het modem. Het wachtwoord staat op je Box 12 op de sticker. Die staat achter “Admin Password”. Als je ingelogd bent vind je Extra Wifi via de Wifi instellingen. Die kan je inschakelen en is dan specifiek alleen 2,4GHz als je daarvoor kiest.

Laat je hier weten of het daarmee lukt?


Sorry, krijg net pas een mail dat er een antwoord is op mijn vraag. Gister echter de experia v10 geïnstalleerd gekregen. Moet nog onderzoeken of het hiermee wel weer werkt. Bedankt voor je reactie Bram. 


Is goed @Maaike61! Voor nu laat ik het antwoord dan staan. Blijkt achteraf dat het toch niet werkt laat het dan hier weten. Dan gaan we binnen hetzelfde topic verder!