Skip to main content

Ik heb een nieuwe aansluiting via de kpn, maar nu kan ik mijn sonos niet meer koppelen. Kan dat aan de modem liggen?

Wat doet de Sonos en hoe wil je koppelen @Simone01 met welk merk en type modem van KPN?

En wat voor (fout)melding krijg je?

 


Op het boekje staat Modem KPN box 12, hij geeft aan dat hij niet kan koppelen en dat dit misschien door het 2,4GHz netwerk komt

 


Dan kun je binnen de modem het zogenaamden ‘extra wifi’ activeren en daarbij  de 2.4-band inschakelen, dan zou het moeten lukken @Simone01 


Klinkt goed en hoe doe ik dat?


Inloggen in de modem, de rubriek wifi opzoeken en de subrubriek ‘extra wifi’ activeren, zie onderstaande link voor nadere info: @Simone01 

 


Hoi Simone ben je verder gekomen met de tips van N.N.? Dat is inderdaad de route die ik ook zou willen adviseren.


Ik probeer in te loggen op mijn modem, maar het wachtwoord lijkt niet te kloppen. Kan ik die aanpassen/aan laten passen?


Ik heb nu de extra wifi in orde, maar nog kan hij hem niet koppelen. 


Nu je de extra wifi hebt aangemaakt moet je die nog koppelen aan de sonos. Dit doe je met de app van sonos, zie

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Hiermee moet het lukken, de meeste mensen vergeten dat ze het vroeger al een keer op die manier hebben ingesteld 😁


Reageer