Skip to main content

hallo. ik probeer mijn wifinaam te veranderen wat niet lukt. krijg melding : 

 

verander de standaardwaarde voor SSID en de beveiligingssleutel

 

 

snap niet waarom deze melding komt, het zou toch makkelijk moeten zijn om de naam aan te passen.

wie weet de oplossing ? bedankt.

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Hallo @R.V.D.L 

 

Je verandert nu alleen de naam?
Je moet volgens dat bericht zowel de WiFi naam als het WiFi wachtwoord aanpassen, als je dat doet dan zou je die melding niet moeten krijgen.


dat klopt, snap dan niet waarom ik het wachtwoord ook moet veranderen. moet ik al mijn aparaten opnieuw gaan verbinden . :(


dat klopt, snap dan niet waarom ik het wachtwoord ook moet veranderen. moet ik al mijn aparaten opnieuw gaan verbinden . :(

Dat moet je toch sowieso al als je de naam veranderd?


Geen idee


@webcare 


Heb je nu al beide aangepast en werkt het nog niet of wil je het wachtwoord niet aanpassen?

Als je de WiFi naam veranderd moet je sowieso je apparaten opnieuw verbinden dus kan je het wachtwoord ook gewoon aanpassen.


Het veranderen van de wifi naam zou los moeten staan van het wachtwoord.

Moet dan anders 20 aparaten opnieuw gaan verbinden 


Als je de WiFi naam wijzigt moet je dat sowieso doen.

Anders verander je het wachtwoord en zet hem even later weer terug naar je oude wachtwoord.


Het is deels gelukt. Wifinaam en wachtwoord aangepast. Opgeslagen. En wachtwoord terug veranderd naar de oude. Miijn aparaten wilde niet verbinden met de nieuwe wifinaam en het oude wachtwoord.


@R.V.D.L mooi dat het nu gelukt is. 

Ik zal van mijn kant nog even deze vraag bij de juiste mensen neerleggen om te zien of er iets aan de hand is. Ik kan aleen niet beloven dat daarop nog een update volgt. Als dat wel zo is plaats ik die hier. 


Hallo @Bram_ Bij de KPN Box12 vanuit een nieuw-uit-de-doos situatie of een volledige fabrieks-reset wordt die vraag dus gesteld uit veiligheidsoverwegingen.

Het modem wil dat je de toegangscode tot het modem aanpast en dat de de standaard wifinaam en wachtwoord aanpast. Als je dat gedaan hebt kun je alles binnen de modem.

Als je die ‘verplichte’ wijzigingen niet doet kun je ook niets met de extra-wifi en de gast-wifi doen is mijn ervaring.