Skip to main content

Hoe verberg je het SSID op de experiabox V11? ook bij geavanceerd kun je niks uitzetten.

Ik zou het niet weten. Volgens mij kán het ook helemaal niet.

Want hoe wil je een apparaat aanmelden als het niet zichtbaar is in de lijst “beschikbare netwerken” op dat apparaat???

En men kan er niks mee zonder de inlogcode. Het is dus geen probleem dat mijn buren mijn SSID's (ook gastwifi) zien. Ik zie er zo'n 15. Woon in een appartementencomplex.


Ik zou het niet weten. Volgens mij kán het ook helemaal niet.

Want hoe wil je een apparaat aanmelden als het niet zichtbaar is in de lijst “beschikbare netwerken” op dat apparaat???

En men kan er niks mee zonder de inlogcode. 

op de V10 kan het wél, volgens topics, je kunt handmatig aanmelden. En inlogcodes zijn een uitdaging voor hackers zoals je weet. Echter ik vrees ook dat het in de v11 niet kan.

Ps. mijn buurman op het lagere huisnummer blijkt me wel te hacken (ook kpn lid), dus zou dit een pré zijn geweest.


Hoe verberg je het SSID op de experiabox V11? ook bij geavanceerd kun je niks uitzetten.

Een V11 bestaat niet @Johny-xxx , maar een SSID onzichtbaar maken is een kwestie van een vinkje zetten of juist weghalen, dan is je wifinaam voor de buitenwereld niet meer zichtbaar, maar blijft binnen je modem/router natuurlijk wèl zichtbaar.

Welk modem heb je precies?

 

 


Hoe verberg je het SSID op de experiabox V11? ook bij geavanceerd kun je niks uitzetten.

Welk modem heb je precies?

 

 

verrek, idd, ik heb gewoon de v10, maar zie nergens een vinkje


Hoe verberg je het SSID op de experiabox V11? ook bij geavanceerd kun je niks uitzetten.

Welk modem heb je precies?

 

 

verrek, idd, ik heb gewoon de v10, maar zie nergens een vinkje

Op de v10: bovenste tab “WiFi” en dan links tabje “geavanceerd”.


Hoe verberg je het SSID op de experiabox V11? ook bij geavanceerd kun je niks uitzetten.

Welk modem heb je precies?

 

 

verrek, idd, ik heb gewoon de v10, maar zie nergens een vinkje

Op de v10: bovenste tab “WiFi” en dan links tabje “geavanceerd”. 

het staat er wel idd. Heb duidelijk weer een minder scherpe dag vandaag.


Op mijn v10 staat bij WiFi → geavanceerd oa. het SSID verbergen en waar je ook de SSID naam, WiFi wachtwoord/beveiligingssleutel ingeeft.

Zou kunnen dat je al de nieuwe firmware hebt die deze maand wordt uitgerold en het dan niet meer kan.

Ik heb nog firmware versie V1.01.00T04.3Intermediate.

Edit: aha, ik zie dat je het gevonden hebt…

 


Op mijn v10 staat bij WiFi → geavanceerd oa. het SSID verbergen en waar je ook de SSID naam, WiFi wachtwoord/beveiligingssleutel ingeeft.

Zou kunnen dat je al de nieuwe firmware hebt die deze maand wordt uitgerold en het dan niet meer kan.

Ik heb nog firmware versie V1.01.00T04.3Intermediate.

Edit: aha, ik zie dat je het gevonden hebt…

 

Klopt maar wifi werkt dus niet als het aan staat. Je hebt er dus niks aan….  heb weer even met draad moeten hobbyen om het weer uit te zetten


Als je het uitzenden van de SSID uit zet kun je nog wel degelijk verbinden met de wifi, alleen moet je dan de wifinaam steeds handmatig ingeven @Johny-xxx 

Dingen die je dagelijks over wifi gebruikt kun je het beste eerst verbinden met uitzenden SSID aan.

Als je dagelijkse dingen eenmaal verbonden zijn en je zet daarna het uitzenden van de SSID uit, vinden de reeds gekoppelde apparaten het toch wel weer, alleen bij nieuwe apparaten moet je dus handmatig de SSID-naam ingeven en kun je niet meer kiezen uit een lijst met beschikbare netwerken.

 


Als je het uitzenden van de SSID uit zet kun je nog wel degelijk verbinden met de wifi, alleen moet je dan de wifinaam steeds handmatig ingeven @Johny-xxx 

Dingen die je dagelijks over wifi gebruikt kun je het beste eerst verbinden met uitzenden SSID aan.

Als je dagelijkse dingen eenmaal verbonden zijn en je zet daarna het uitzenden van de SSID uit, vinden de reeds gekoppelde apparaten het toch wel weer, alleen bij nieuwe apparaten moet je dus handmatig de SSID-naam ingeven en kun je niet meer kiezen uit een lijst met beschikbare netwerken.

 

Er was wifi met de laptop. Dan druk ik op uitschakelen. Wifi valt weg. Dan: Het netwerk geeft de connectie weer als “Verborgen netwerk” . Je kunt daar opklikken en handmatig inloggen. Dat gaat goed. Maar de Wifi verbinding maakt ie vreemdgenoeg niet. Ook een andere klant heeft dat geconstateerd (

).  So I don't talk shit, NN.


Reageer