Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 punten zichtbaar in KPN Box 12 die niet aangesloten zijn

• 20 januari 2025
  • 4 reacties
  • 33 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Vraagje een paar maanden geleden heb ik mijn superwifi 1 vervangen voor super wifi 2.

Maar als ik op de wifi access points pagina van mijn modem kijk (v12 SGEJ1000060E)

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/owl/overview

Dan zijn mijn 2 superwifi 1 punten hier nog zichtbaar. Natuurlijk wel met de status offline.

2 nieuwe superwifi 2 punten zijn ook zichtbaar.

Ik vroeg me af of ik nu misschien de update naar de laatste software mis omdat de modem ergens nog een verwijzing naar superwifi 1 heeft staan. Modem is al meerdere keren gereboot. Ik heb deze alleen niet gereset. En dat laatste wil ik ook eigenlijk niet. 

Iemand een idee waarom ik deze superwifi 1 nog steeds zie?

Groeten

Eduard

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16883 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi ​@eduard-w. Bedankt voor je vraag! Wat fijn dat je bent overgestapt naar SuperWifi 2. Ik snap dat het verwarrend is om de oude SuperWifi 1-punten nog in het overzicht van je modem te zien, zeker als ze offline staan. Heb je al eens geprobeerd om na het inloggen op jouw KPN Box12 om onder Thuisnetwerk, Topologie op Opnieuw laden te klikken? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 157 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi Vikash. Op de typologie pagina zijn ze niet zichtbaar. Ze komen pas te voorschijn als in typologie op 1 van de super wifi2  punten klik. 

Dus op de wifi accessoires point pagina zijnde zichtbaar. Ik vermoed dat een volledige reset van de modem het probleem waarschijnlijk oplost. Maar vooralsnog lijkt me dit een bug. 

Hoop niet dat ik nu de firmware upgrade misloopt omdat kpn misschien denk dat ik nog super wifi 1 gebruikt.

Eduard 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16883 reacties
  • 24 januari 2025

​@eduard-w Geen zorgen, je loopt de firmware-upgrade niet mis. Het systeem herkent vanzelf dat je SuperWifi 2 gebruikt. Een reset van de modem kan nog helpen, maar we verwachten verder geen problemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 157 reacties
  • 24 januari 2025

​@Vikash van KPN bedankt dat wacht ik het rustig af. Zit niet op een reset te wachten :)